Acele Eden Ecele Gider
Trafik asla affetmez diye bir söz vardır. Hemen her hata az çok telafi edilir, yerine yenisi konulur ancak trafikte yapılan bir hata kötü sonuçlara, telafisi imkansız neticelere sebep olur. Ya yaralanır ya ölürsünüz. Aracınız büyük hasar görür. Ya hurdaya ya perte çıkar, heba olur gider.
………………………….
Söz sadece trafikte olana ilişkin değildir. Daha geneldir. Ölüm sadece araç gereçle olanla alakalı değildir. Acele edilen şeyde bir olumsuzluk olur. Düşünülmeden, incelenmeden, sonucu tam kestirilmeden atılan her adım sorunlara neden olabilir.
………………………….
Aceleyle yapılan bir işte tedbir ihmal edilir. Önlem alınmaz. Ölüm karada da bulur sizi havada denizde de. Boğulabilir, yanabilir, yüksekten düşebilirsiniz. Bir küçük ihmal sizi ölümle burun buruna getirebilir. Atlıyorsunuz ama paraşütünüzün açılmadığını düşünün, yüzüyorsunuz ama kramp girdiğini hesaba katın, yangından eşyanızı kurtarmayı amaçlarken dumandan boğulduğunuzu dikkate alın ve ona göre hareket edin.
…………………………
İnsanı yaşatan ihtimam özen ve tedbirdir. İnsan yüksekten düşüyor kurtuluyor ama iki metrelik yerden düşüp ölüme gidebiliyor. Denizi okyanusu aşıyor ama ırmaktan geçerken boğulabiliyor. İşimizi görürken aceleye getirmeden, biraz düşünerek, görerek, uygulayarak, ihtimalleri hesaba katarak hareket edersek sorunları aşabiliriz. Yoksa karşıdan karşıya geçerken bile bir felaket yaşar tırın altında kalabilir son nefesimizi verebiliriz.
Kemal GÜL
21.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.