- 186 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Emir Demiri Keser
Her emre mutlak uyulması gerektiğini ifade eden bir sözdür. Uyulmalı mı uyulmamalı mı yoksa biraz yumuşatılmalı gevşetilmeli mi üzerinde durulması gereken bir husustur. Uyulmalıdır ama nerelerde hangi durumda. Uyulmadığında olacak olanlar; emri verenin otoritesi, kurum veya birimin bütünlüğü, uymayanın müeyyidesi gibi durumlar konu edilecektir mutlak.
...
Emir demiri keser izahı zor bir konudur. Emri verene geniş alan açan ancak uygulayanı kısıtlayan bir durumdur. Sizin emir karşısında hiç bir şekilde fikir ileri sürme, düşünme, tartışma gibi bir özgürlük alanınız yoksa yıkıcı bir durumdur bu. Kişiliğinizi baskılayıcı, zayıflatıcı bir durumdur ve asla kabul edilebilir bir şey değildir.
...
Emri veren talimata uyun diyen açısından o kadar rahat ve konforlu bir durum ki düşünün bir. Ağzınızdan çıkan bir söz buyruk yerine geçecek ve harfiyen uygulanacak. Önünüzde ne durabilir bu durumda. Kim karşınıza çıkabilir. Sizi kim altedebilir.
...
Her şeye boyun eğme gibidir bu durum. Doğru olana mutlak uyulur, ya yanlış olana uyulması. Emir demiri keser diye toptancı bir yaklaşımın zararını düşünün. Çok yönlü bir mesele bu. Kişi ve kurum için önemli, içinde bulunulan toplum için önemli bir mesele. Üzerinde durulmalı, yorumlanmalıdır. Kurumsal olduğunda sorun yok, kişisel olduğunda çok olan bir husustur.
Kemal SEYFİ
21.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.