ÖSS Mİ YKS Mİ
Anti: Gel kuzum otur şöyle.
Kili: Merhaba anti teyze. Nasılsın?
Anti: Teşekkürler iyiyim kili kızım. Sen nasılsın?
Kili: Ben de iyiyim.İşte şu sınava hazırlanıyorum. Bazen canım çalışmak istemiyor. Ona canım sıkılıyor.
Anti: Sen gençsin daha. Kanın kaynıyor. Sınava hazırlanmak nefsin hoşuna gitmeyen bir şey. Bizim zamanımızda ÖSS vardı. Şimdilerde adını değiştirdiler.
Kili: Öyle maalesef. Motivasyon kazanmak iyi bir şey. Hele havalar sıcak gidince gevşiyor insan.
Anti: Kili kızım sen YKS ye mi gireceksin?
Kili: Evet anti teyze.
Kapı açılır. İçeri Cina girer. Selamün aleyküm.
Kili ve Anti: Aleyküm selam cina.
Anti: Gel otur şöyle delikanlı.
Cina: Naber, nası gidiyo?
Kili: Dertleşiyoruz. Malum sınav yaklaşıyor. Motivasyon eksikliğine karşı kendimce çözüm arıyorum.
Cina: Yahu zaten genel bir hazırlığını yapmışsındır. Son rütuşlar kalmıştır. Moralini bozma. Ömür Sonu Sınavı yani ÖSS ye girebilmek için Yolda Kalma Sınavını yani YKS yi geçmek lazım. Sen yolda kal. Bu sınavlar yolun patikaları. Gel gelelim ÖSS de ne yapacağız? Bende de onun motivasyon eksikliği oluşuyor. Çevreme bakıyorum. Hemen hemen herkes maddi sınavların motivasyonuna sahip. Manevi sınavların motivasyonu şahsen bende çokça azalıyor.
Anti: Oğlum, hadis az olsa bile da sürekliyi tavsiye ediyor.
Cina: İşte teyzem, Ne yapayım bilmiyorum. Bir günah oku ibadet balonumu patlatmaya yetiyor.
Kili: Kuzen, haklısın ben YKS ye genel bir hazırlık yapmıştım. Biraz morale ihtiyacım var herkes gibi.
Cina:.Benim de morale ihtiyacım var.
Anti: Dükkanın ismini Teselli Yufkacısı olarak değiştirelim o vakit.
Cina: Teyze,alay etme. Bir teselli ömre bedel. Benlik bütünlüğünün korunması için çok gerekli bir şey.
Kili: Ahirzamandayız. Ben bir meslek peşindeyim. Cina bir kefen peşinde.
Cina: Dünyada güzel ahlak gibi bir elbiseyi giyebilirsem. Belki kefensiz de gömülürüm. Beni ancak o paklar diye umut ediyorum.
Kili: Teyze,doğru mu duydum. Cina şehit olmak mı istiyor?
Anti: Evet.
Cina: Korkma,korkma. Yatağımda bile ölsem. Olayı görebilirsem. Şahit olurum.Şahit de ölürse şehit olur.Mesele bu.
Kili:Peki olay nedir?
Cina: Olay, kainattaki olayların Allah’ın güzel isimlerinin tezahürü olduğunu idrak edip tek bir elden çıktığını bilmek ve bu bize iletilen mesajın tevatür yoluyla asırlardan asırlara duyulmasıyla delil hükmüne geçerek ve Onun (sav) ahlakıyla gökteki ayı bile tohum gibi çatlatıp ağacının asırlar ötesindeki meyvesini görmek veya duymak ile şahitliği dil ve hal ile ikrar etmektir.
Anti: Anlaşılan sen dil ile çalışmışsın. Hal konusunda eksiğin var.
Kili: Evet,öyle görünüyor.
Cina: Evet Öğle namazında da görünür. Ahh ah.
Kili: Senin kafa biraz tatlılaşmış, Cina.
Cina: Evet, günahlardan tattıkça kafada tatlılaşıyor. İçi yanıyor insanın. Ruhun suyu olan ibadetlerimi gereğince içemediğim için.
Anti: Hadi öyleyse şurada dört rekat kılda rahatla. Şeytan seni oyalamasın.
Cina: Tamam. Teşekkürler.