- 366 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Halil İbrahim Sezer ile...
“Güzel Yürekli Murtaza” kitabının Yazarı Halil İbrahim Sezer: ”En azından her gün akşam yatmadan önce çocuklarla birlikte onlara eşlik ederek 5 sayfa da olsa okuma alışkanlıkları kazanabilmeleri için etkili olacağını düşünüyorum”
TURAN YALÇIN- Halil İbrahim Sezer kimdir? Kısaca tanıtır mısınız?
HALiL İBRAHİM SEZER- 1985 Tokat Ortaören köyü doğumluyum. Sosyal Hizmetler Fakültesi mezunu evli 2 çocuk babasıyım.
Tokat Başçiftlik Halk eğitim merkezi ve Tokat Başçiftlik gençlik spor ilçe müdürlüğü de halk
oyunları antrenörlük yapmaktadır
TURAN YALÇIN- Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?
HALİL İBRAHİM SEZER-Çok Küçük yaşlarda ortaokul 1. Sınıftan başlayan sonrasında uzun yıllar devam eden günlük tutma alışkanlığım ben de yazma şevkin arttırdı belli bir süreden sonra her olayı kağıda kaleme dökmeye başladım yazdıklarımı sonradan okuduğumda olayları kağıda dökerken ki duygu ve düşüncelerimi hislerimi kelimelere yansıttı mı fark ettim sonrasında bu bende yazarlık hevesini oluşturdu 2021 Nisan ayında “Güzel Yürekli Murtaza” isimli eseri ile bu hevesimi bu hayalini gerçekleştirmiş oldu.
TURAN YALÇIN- Kaç tane kitabınız var ve konuları nelerdir?
HALİL İBRAHİM SEZER- Tabiri caizse çiçeği burnunda bir yazarım 2 aylık bir mazlum var ilk ve tek eserim “Güzel Yürekli Murtaza “alır Ağustos ayında Rabb’im izin ederse 2. Kitabı yazmaya başlıyorum
TURAN YALÇIN- Güzel yürekli Murtaza neyi anlatıyor?
HALİL İBRAHİM SEZER - “Güzel Yürekli Murtaza” Anadolu’nun şirin bir köyünde yaşayan Murtaza isimli bir dedenin hayat hikayesini anlatıyor Murtaza dedenin hayat hikayesi okuyanlarına tecrübeler katacak birçok yerde tam da kendilerini bulacakları bir serüveni anlatmaktadır.
TURAN YALÇIN- Okuyucular neden bu kitabı okusun?
HALİL İBRAHİM SEZER- Murtaza dedenin hayat hikayesini okuyan tüm kitapseverler tüm okurlar hayatları boyunca kendilerine ışık tutacak kendilerine tecrübe olacak mutlu olabilen hayatından çıkarımlar edinecek. Kahve tadında bir kitaptır.
TURAN YALÇIN- Kitap yazmak mı yoksa yayınlamak mı zor?
HALİL İBRAHİM SEZER- Tabii ki kitap yazmak zor bir konuyu ele almak o konuyu tüm yanlarıyla yazıyı kaleme dökmek tüm bunları yaparken de o duyguyu o hissiyatı okuyucu hissettirebilmek çok farklı bir şey olayın basım aşaması da tabii ki çok önemli ama basıldıktan sonra içeriye çok önemli burada da önemli olan yazılanın yazanın konunun ana fikrin önemi çok büyük ben tabii ki yazmak diyorum zor olan yazmak.
TURAN YALÇIN-Yazarken nereden besleniyorsunuz?
HALİL İBRAHİM SEZER- Gerçek yaşanmışlıklardan hayatın ta kendisinden
TURAN YALÇIN- Küçük Bir ilçede kitabınız nasıl karşılandı
HALİL İBRAHİM SEZER- Kitabımın yayınlanacağını duyar duymaz günler öncesinden iş yerinde çalışan arkadaşlarımın heyecanla bekleyişleri sonra oturduğum mahalledeki komşularımın durmadan sorması belediye başkanının Kaymakamın okul müdürleri mi kitap basılır basılmaz hemen alıp öğrencilere hediye etmeleri kendilerini alıp başka illerdeki eşlerine dost ahbap bana da hediye etmeleri internet
üzerinden sosyal medyadan beni takip eden eş dost arkadaş akrabaya hepsini bir anda kitap
talebinde bulunması kitabımın 2 aylık bir sürede 1. Serisinin bitme noktasına gelmesine sebep oldu şu
anda bir serinin bitmesi için elimde 180 adet kitap var günümüz internet çağı sosyal medya ben de
çok büyük etkisi oldu internet üzerinden takip eden tüm Türkiye genelindeki eş dost akraba çevrem
hepsi internet aracılığıyla talepte bulundu PTT kargo ile adreslerine göndererek kitap satışı mı
sağlamış oldum ilçede oturmanın bana hiçbir eksisi olmadı bu konuda
TURAN YALÇIN-Yeni kitap çalışmalarınız var mı?
HALİL İBRAHİM SEZER- Evet Ağustos ayında başlıyorum ikinci kitabıma bundan sonra Rabb’im izin ederse her 2 yılr 2 yılda bir maksimum 3 yılda bir okuyucularla buluşacaktır bir eserim olacaktır inşallah.
TURAN YALÇIN- Çocuklara okuma sevgisini aşılamak için neler yapılmalı.?
HALİL İBRAHİM SEZER- En azından her gün akşam yatmadan önce çocuklarla birlikte onlara eşlik ederek 5 sayfa da olsa okuma alışkanlıkları kazanabilmeleri için etkili olacağını düşünüyorum. Sizler de takdir edersiniz ki sadece okuma değil tüm alışkanlıkların temeli ailede başlar?
TURAN YALÇIN-Başka neler anlatacaksınız?
HALİL İBRAHİM SEZER- Tüm duygu düşünce eylem hareket tüm haller dünya denen tarlaya ekilen bir tohumdur ve her ekilen tohumun mutlaka bir hasat zamanı vardır umarım o hasat zamanı geldiğinde herkes ektiğini biçer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.