- 1486 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BURSA ERKEK LİSESİ' Nİ NASIL BİLİRSİNİZ ?
(128. Yıl Pilav Günümüz münasebetiyle, Bursa Erkek Lisesi Lisesi üzerine yazılmış, öylesine bir yazı.)
Türkiye’ nin en iyi liseleri arasında sayılan, adıyla, tarihiyle, disipliniyle, başarılarıyla, mezunlarıyla, öğretmenleriyle Türkiye’ de kült haline gelen liselerden biri olan sevgili okulum. Adı “Bursa Anadolu Erkek Lisesi” olarak değiştirildikten sonra “Bursa Erkek Lisesi” olan orijinal adındaki o muhteşem erkeksi ifadenin kaybolduğunu düşünüyorum ve aynı zamanda da, Galatasaray Lisesi, İstanbul Erkek Lisesi, Kabataş Erkek Lisesi, Vefa Lisesi gibi köklü okuların adları markalaşarak aynı kaldığı halde okulumuza “Anadolu” ibaresinin eklenmesini, Bursa Erkek Lisesi’ ne yapılmış bir haksızlık olarak görüyorum ve “Bursa Erkek Lisesi” olan orijinal adımıza dönülmesi gerektiğine inanıyorum.
1883 yılında, Sultan 2. Abdülhamit zamanında, eğitim hayatına başlayan, nice devlet adamları, bilim adamları, sanayiciler, eğitimciler ve sanatçılar yetiştirmiş olan ve mezunlarının içinde Ferit Melen gibi bir başbakan da bulunan okulumuz, doğusunda Bursa Kız Lisesi’ yle, güneyinde Bursa Ticaret Lisesi’ yle, kuzeyinde ve batısında ise sabahları, evlerinin okulumuza bakan tarafındaki balkonlarına çamaşır asan kendi halinde ailelerin yaşadığı apartmanlarla komşudur.
Okulla ilgili bilgi almak için hangi siteye girerseniz girin: “Hayatımızı şekillendiren, renklendiren, geçmişten geleceğe ışık tutan kurumlar vardır” diye başlayıp, “Haa bu arada, Sait Faik de ilk hikayesini Bursa Erkek Lisesi’ nde yatılı bir öğrenciyken yazmıştır” diye devam edip, “Okulun ‘Pilav Günleri’ her yıl Mayıs ayının son Pazar gününde saat 10.00’da yapılmaktadır” diye biten standart bir yazıyı okumak zorunda kalırsınız. Literatürümüzde de "Erkek Liseli Olmak Ayrıcalıktır" şeklinde bir vecize mevcuttur.
Her okulun olduğu gibi Bursa Erkek Lisesi’nin de unutulmayan, hafızalarda yer eden öğretmenleri vardır. İlhan Doğan: Okul müdürü, Neşet Şen: Müdür Yardımcısı, Fazlı Tekmen: Fizik öğretmeni, Çamur Şevket: Matematik öğretmeni, Cemil Tekyıldık: Matematik öğretmeni, Sıfırcı Ayla: Kimya öğretmeni, bunlardan sadece birkaçıdır.
Reşat Nuri Gültekin, Orhan Şaik Gökyay, Süleyman Nazif ve Kazım Baykal gibi ünlü yazarlar da Bursa Erkek Lisesi’ nde öğretmenlik yapmışlardır.
Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ ün, Bursa’ya hemen hemen her gelişinde okulu ziyaret etmiş olması da Bursa Erkek Lisesi için bir gurur ve iftihar vesilesidir.
Bursa Erkek Lisesi’nden mezun ünlüler arasında da: Sait Faik Abasıyanık, Ferit Melen, İhsan Sabri Çağlayangil, Kamran İnan, Hikmet Feridun Es, Rauf Tamer, Tardu Flordun, Tarık Tarcan, Yıldırım Gürses, Coşkun Demir, Haluk Şahin gibi isimler vardır.
Disipliniyle ün yapmış olan okulumuzda sabahları okul kapısındaki sıkı denetim ve kontroller sebebiyle, sevgili öğrencilerimiz bir tarafa, okul bölgesine girme hazırlığında olan bilumum hayvanat ve haşerat dahi kendilerine bir çeki düzen verme gereği duyarlar. Zaman zaman bazı öğrencilerimizin okuldaki disiplinden şikayet ettikleri vaki olur ancak saygıdeğer idarecilerimiz kendilerine “ Sizin şu an bir çok Anadolu lisesine girmeye puanınız yetiyor. Haydi buyurun hangisine istiyorsanız hemen naklinizi yapalım” dediklerinde ise bu öğrenciler:
“ Yok, hayır, biz almayalım. Biz öylesine konuşuyorduk, canım” diyerek anında vazgeçme durumlarına girerler.
80’li yılların başlarında okulumuza kız öğrenciler de alınmaya başlanmıştır. Okulumuzun mezuniyet programına katılan değerli misafirlerimizden bazıları ilk üç dereceye giren öğrencilerin hepsinin de kız olduğunu görünce “ Allah Allah, biz okulları karıştırıp da Erkek Lisesi yerine, yanlışlıkla, yan taraftaki Kız Lisesi’ nin avlusuna mı daldık acaba?" şeklinde kısa süreli bir şaşkınlık yaşarlar. Velhasıl okulumuzun kadim ismini erkekler, geleneksel başarısını ise,daha çok, kızlar devam ettirmektedir.
1883’ten beri adı disiplin ve başarıyla özdeşleşmiş olan, yeşil Bursa’ mızın ve güzel Türkiye’ mizin medarı iftiharı; dünümüz, bugünümüz, yarınımız; yazımız, kışımız baharımız; terk etmeyen sevdamız: Bursa Erkek Lisemize başarılarla dolu daha nice yıllar, nice pilav günleri diliyoruz.
Remzi ORMANCI
Mayıs 2011, Bursa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.