Dost Başa Düşman Ayağa Bakarmış
Ayak ve baş insanın iki önemli uzvu. Her ikisi de olmadan hayat olmaz. Baş olmadan hiç olmaz, ayak olmadan da hayat hayat olmaz. İnsanı taşıyan başıdır. Ayak sadece fiziksel taşıyıcıdır. İdare etme, komuta, kontrol ve denetim başın işidir. Baş kumanda merkezidir. Komutlar oradan verilir. Uzuvlar oradan aldıkları emri uygularlar. Başın organ anlamında vazifesi bu. Oysa akıl zeka şuur gibi unsurların da kafada olduğu düşünülür. Beyinle kafayı birbirinden ayırmak gerekir burada. Birisi fiziksel anlamda iş ve işlemlerden sorumludur diğeri ise ruhsal ve psikolojik anlamda görev üstlenir.
………………………………
İki önemli organımızı konu ettikten sonra önem ve ehemmiyetini anlamış olduk bu yolla. Dost başa derken dost iyi olanı görmek ister sizde. Olumlu ve güzel olanı görmek ister. Sorunsuz ve sıkıntısız olduğunuzu, moralli, neşeli, huzurlu yani kafaca iyi olduğunuz görmek ister ve kendisine bir pay çıkarır buradan. Sizin iyiliğiniz bir nevi dostun iyiliğidir. Sizde gördüklerinden ya mutlu olacak dost, ya da mutsuz.
………………………………
Düşman ayağa derken sizin durumunuza ilişkindir. Tökezlemiş misiniz, aksıyor musunuz, vücudun ağırlığını taşımaktan bitap düşmüş müsünüz ona bakar. Burda tam tersi olacak. Kötü halinizden mutluluk duyulacak, iyi halinizden üzüntü hissedilecek. Dost başa, düşman ayağa derken bu fiziksel anlamda olan değil zaten sizin iyi ya da kötü olma halinizle ilgilidir.
Kemal GÜL
16.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.