- 505 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRKÇÜLÜK ADINA ŞAMANİZME METHİYE DÜZENLERE CEVABIMDIR.
Şamanizm ilkel kavimlerde görülen, ruhlarla insanlar arasında aracılık yaptığı ve hastaları iyileştirme gücüne sahip olduğu kabul edilen Şamanlar çevresinde yoğunlaşan inanç sistemidir. Ata ruhlarına ve doğa varlıklarına tapınmaya dayanan eski bir Asya dinidir.
Kavimlerin, dolaysıyla milletlerin ayrı ayrı dini olmaz. Primitif toplumların kendi içlerinde uyguladıkları sosyal hayatla ilgili uygulamalar din olarak adlandırılamaz. Şamanizm İslam la şereflenen necip Türk Milletinin dini olamaz. Allah c.c nun tek dini vardır o da İslam dinidir. Dünya da ki Türk topluluklarının kahir ekseriyeti İslam dinini kabul etmişlerdir ve Müslüman topluluklardır.
Adem (a.s) dan itibaren gelen tüm peygamberler hak dini İslam dinini tebliğ etmişlerdir. Dini kaynaklara göre 125.000 peygamberin görevlendirildiği ve bunlardan 28 tanesinin adı yüce kitabımızın çeşitli surelerdeki ayetlerde zikredilmiştir.
Şaman rahiplerinin, Buda’nın, Brahma’nın, Konfüçyüs’ un ve diğerlerinin de tebliğci olduklarına ve insanlığı hak ve adalete, Tanrı ya (Allah’a) yönlendirdiklerini inanıyorum. Peygamberlere inanmanın dinim İslam’ın iman şartlarından biridir.
Hak din İslam’dır. Son peygamber de sevgili peygamberimiz Hz. Muhammet s.a.v dır. Ben dinim İslam’ın asrı saadetten sonra Muaviye ve Yezit gibi siyasette ve ikbalde kullanmak için dejenere edildiğini ve hala bu dejenere etme olayının dinci güruhlar tarafından sürdürüldüğünü, tarikat ve cemaatler vasıtası ile indirilen din olmaktan çıkarılıp uydurulan din haline getirildiğini düşünüyorum. Son ilahi kitap da kitabımız Kur’anı Kerimdir ve dinin kaynağıdır. Kur’an harici uygulamalar hele hele tasavvufun dinimizle uzaktan yakından alakası yoktur. Dinimizde zorlama yoktur. Herkesin dini inancı kendisi tarafından uygulanır. Ahiret hayatında mücazat ve mükafat şahsidir, kimse kimsenin yaptıklarından sorumlu tutulmayacaktır. Ben böyle düşünüyor ve dinin uygulamalarını da böyle yapmaya çalışıyorum. Selamlarımla.
YORUMLAR
Temel Atay
Ben önce bireyi iyi ve kötü olması durumuyla değerlendiririm ve ona insan olduğu için saygı duyar iyi olduğuna kanaat getirirsem sayar severim, eğer kötü olduğuna kanaat getirirsem ondan uzak durur, gerektiğinde kötülüklerine mani olmaya çalışırım.
Yazımın neresinde tenakuza düştüğümü, kendi kendime nasıl yalanladığımı anlamadım. Yazarsanız sevinirim.
Bilmukabele sevgilerimle....