- 1016 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KARDEŞ DEMEK
Kardeş, yani karındaş, yani aynı karından dünyaya gelmek var mı daha ötesi.
Kardeş demek, mutluluk demek.
Kardeş demek, hasret demek.
Kardeş demek, kavga demek.
Kardeş demek, küsmek demek.
Kardeş demek, barışmak demek.
Kardeş demek, gıcıklık demek.
Kardeş demek, ispiyon demek.
Kardeş demek, birlikte büyümek demek.
Kardeş demek, anılarla bazen gülmek bazen de ağlamak demek.
Kardeş demek, bazen kızsan da seni çok seven abi demek.
Kardeş demek, ilk doğduğunda biraz kıskansa da seni anne gibi koruyan abla demek.
Kardeş demek, her türlü tehlikeden koruman gereken kız kardeş demek.
Kardeş demek, nasıl iyi bir erkek olunur taktikleri verdiğin, erkek kardeş demek.
Kardeş demek, her şeye rağmen birbirini kollamak demek.
Kardeş demek, aldığın bir çikolatayı paylaşmak demek.
Kardeş demek, başarısına sevinmek, başaramadığında üzülmek demek.
Kardeş demek, ne kadar kızsan da hastalandığında yanı başında beklemek demek.
Kardeş demek, en mutlu anlarında gözlerinle aradığın demek.
Kardeş demek, en üzüntülü zamanlarda sarılıp birlikte ağlamak demek.
Kardeş demek, abi, abla, amca, dayı, hala, teyze gibi yeni ünvanlara sahip olmak demek.
Kardeş demek, biraz anne şefkati biraz da baba güveni demek.
Velhasıl
Kardeş demek, her şeyden öte ananın ve babanın hatırası demek.
İnşallah kardeşiniz vardır. Hiç kimsenin -kim olursa olsun- kardeşlerinizle aranızı bozmasına müsaade etmeyin. Hele dünyalık kaygılar için kardeşlerinizi ötelemeyin. Bilin ki bu dünyada sana en yakın olan kişiler kardeşlerindir. Annenle ve babanla aynı karından doğmadın. Eşinle yolda tanışmışsın. Çocuklarınla çocukluğunun anılarına sahip değilsin. Buradan bakacak olursak, sana en yakın olanlar sadece kardeşlerindir. Onları karşılıksız sev. Sadece sev.
Tek çocuk olanlara hep üzülmüşümdür. Belki yaşam olarak kardeşi olanlardan daha iyi yaşamışlardır. El bebek gül bebek büyümüş, her şeyin en güzeli ona alınmış, bir dediği iki edilmemiş vs. evet ilk başta çok güzel görünüyor öyle değil mi? Peki seni her türlü sıkıntıdan koruyan bir abinin, her bunaldığında seni sımsıcak bir ses tonuyla rahatlatan bir ablanın yokluğunu hangi hediye telafi edebilir ki?
Düşünsenize, kardeşiyle oyuncak kavgası yapmamış ki küsmeyi bilsin. Küsmeyi bilmez ise barışmanın mutluluğunu nerden bilsin. Kardeş hasreti çekmemiş ki, kavuşmanın güzelliğini bilsin. Kederini anlatmamış ki kardeşine, dert dinlemeyi bilsin. Kardeşleriyle bir elmayı paylaşmamış ki, paylaşmanın hazzını bilsin. Kardeşleriyle kahkahalarla gülmemiş ki, sevgiyi paylaşmayı bilsin.
Eğer çocuğunuz yoksa, Tek çocukta kalmayın, lütfen çok çocuk yapın.
Çocuğunuzun abi, abla, amca, dayı, hala ya da teyze olma ihtimalini elinden almaya hakkınız yok.
Hele hele sizden sonra, onu, şu dünyada kardeşleriyle, yiğenleriyle geniş ve mutlu bir ailesi olacakken, yalnız, kardeşsiz bırakmaya hiç hakkınız yok.
O yüzden çocuğunuzu gerçekten çok seviyorsanız onun da kardeşleri olsun.
Yahu sana ne, kaç çocuk yapacağımızı sana mı soracağız derseniz. Doğru, tabi ki bana sormayacaksınız ama tek çocuk olayını yakından bilen biri olarak, ilerde çocuğunuzun sizi neden benim kardeşim yok diye sıkıştırmasını istemiyorsanız benden söylemesi. Ben diyeyim de vebali sizin üzerinize olsun.
YORUMLAR
Kardeş, iyi bir kardeş derde devadır en zor zamanlarında sana destektir yeter ki araya başkaları girmesin... Anlamlıydı...