- 268 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ağaç Yaşken Eğilir
Ağaç yaşken eğilir elbet. Tıfılken, tazeyken, körpeyken. Henüz sertleşmemişken, odunlaşmamışken, kartlaşmamışken. Yaşlıktan kasıt su yürüdüğünde, tomurcuklanıp filiz verdiğinde, yeni yeni yapraklandığında. Dönem geçer süreç ilerlerse, gövdeden su çekilirse, yaprak sararır dökülürse, sürgün oduna dönüşürse eğilmez ağaç.
……………………………
Ağaçtan kasıt insan aynı zamanda. İnsan da küçükken eğitilir. Alıyorken, eğiliyorken, hafızaya kaydediyorken verilenleri alır. Tüm duyuları aktifken, her şeyi görür işitirken, öğrenmeye açıkken, sizi bize dinlerken alır ve benimser.
………………………….
Yaş ilerlediğinde, kişilik oturduğunda, her şeyin farkına varıldığında iş zorlaşır. İrdeleme arttığında, kabuller oluştuğunda, akıl her şeyin önüne geçtiğinde eğilim azalır, eğilme zorlaşır. Öğrenme çocuklukla başlar ölünceye kadar devam eder ancak öğrenmenin en iyi olduğu dönem çocukluk ve gençlik dönemidir.
…………………………..
Ezberin azaldığı yorumun arttığı dönemde öğrenme güçleşir. O dönem öğretme dönemidir artık. Tecrübeyi aktarma, kılavuzluk etme dönemidir. Bilginizi birikiminizi birilerine vakfetme, onların gelişimine sunma dönemidir.
Kemal SEYFİ
08.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.