O Zamanlar
O Zamanlar
Şimdi Erdemli’nin bir mahallesi olan köyümüz Kargıpınarı Akdeniz’in kıyısında şirin bir köydü. Abus çehreli çok katlı Şeddadi binalar yoktu. Asmalı talvarlı beyaz çitlerle çevrili Koç Kahvesi herkesin açık adresiydi. Yazın sıcağında kahvede oturan insanlar efil efil deniz yelini hissederdi. Asker mektupları dahil,cümle yazılı evrak buraya gelirdi. Komşu köy olan Çeşmeli’de Postahane vardı. Postacı Ayhan amcayı çocuk büyük hepimiz tanırdık.
Kahvenin sahibi merhum Yahya Koç, Koç Yahya diye bilinirdi. Elim bir motosiklet kazasında hayatını kaybetti. Biz dünyaca meşhur Harley Davidson motosikleti çocukluğumuzda onun sayesinde yakınen gördük.
Deniz sahilimizde koca koca kum tepeleri vardı. Kum tepelerinden aşağı doğru kayarak denize ulaşır, denizde çimerdik. Şimdi o tepelerin yerinde beton yığınları var. Koç Kahvesi’ nin yerinde yeller esiyor. Bir de çok katlı binalar deniz yelini kesen kabus gibi. Artık o yerin sakinleri deniz esintisinden mahrum.
Güzellikleri yok etmede bizden daha mahir bir millet yok dünyada. Bu acınası acımasızlığımıza çok üzülüyorum. 12 Eylül 1980 den sonra hızlanarak devam eden sahil yağmasından bizim köyümüz de nasibini aldı. Bu üzücü durumda yerel yöneticilerin vebali olduğu kadar merkezî idarenin de duyarsızlığı olduğunu düşünüyorum.
Akdeniz kıyısında ilk belediyelik olup kasaba unvanı alan köy bizim köydü. 1969 yılında ilk belediye başkanlığı seçimine şahit olduk. Seçim iki partinin adayı arasında geçti.
Yanlış hatırlamıyorsam Adalet Partisinin adayı Mehmet Günaydın (Sarı Memet),Güven Partisinin adayı Yakup Gündüz adında bir şahıstı. Seçimi Adalet Partisinin adayı alarak çiçeği burnunda Kargıpınarı kasabasının ilk belediye başkanı unvanını almıştı.
İbrahim Kilik