Azerbeycan mı Azerbaycan mı
Azerbaycan’a Azerbeycan denilmekte genelde ve ciddi yanlış yapılmakta. Tıpkı Kuveyt’e Küveyt denildiği gibi. Hem bunu diyenler cahil cuhela da değil. Okumuş, akademik unvan edinmiş, devlet umuru görmüş, önemli yerlere gelmiş olan kişiler.
...
Her iki yanlış kullanımda da isimlerin teleffuzu belki sizi hataya zorluyordur, doğrusu bilinmediğinden değil, dilin bu yöne kaydığına ilişkindir. Deneyin görün ifade edildiği gibi olduğunu göreceksiniz.
...
Azerbeycan söyleniş şekli daha kolaydır. Kulağa da böylesi hoş gelir. Nitekim Küveyt demek Kuveyt demekten daha kolaydır. Kolaydır ancak böyle denildiğinde ismin ne kadar değişime uğradığını düşünün bir.
...
Bunu şöyle değerlendirin. Diyelim isminizin bir harfini değiştirerek söyleyin. Mesela ismimin e sini değiştirip Kemal yerine Kamal diyeyim oldu mu, uydu mu bu şimdi? Ülkemizin adını Türkiye değilde Türkiya veya Turkiye olarak söylersek nasıl bir durum çıkar ortaya.
...
O bakımdan sesleniyorum. Anlı şanlı, unvanlı kariyerli kişilere. Lütfen dikkat edelim. Adı olduğu gibi doğru şekliyle telaffuz edelim. Yanlışa meydan vermeyelim. Kendimizi gülünç duruma düşürmeyelim. Sayısız kez uyarıldıkları halde hala aynı yanlışa düşenleri bir kez daha ikaz etmiş olalım buradan.
Kemal GÜL
12.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.