Şimdi ve Şindi
Kullananı şimdilik ender ama yaygınlaşabilir ilerde. Şindiciler var aramızda, şimdiye şindi diyenler ve bunun doğru bir telaffuz olduğunu sananlar var. Anlamak zor niçin böyle ifade ederler. Şimdiye şindi derler ve bizlerin ilgisini buraya çekerler.
...
Hem de belli başlı insanlardan işitiyor duyuyorsunuz bu tarz kullanımı. Kerli ferli olanlardan. Gün görmüş, bir yerlere gelmiş, halkın önüne çıkmış insanlardan dinliyorsunuz. Biraz aile içi geleneğin sonucu sanırım bunlar. Anadan babadan gelen şeyler. Çevreden eşten dosttan etkilenmelerle edinilen alışkanlıklardır.
...
Uyarılsanız da bir anlam ifade etmiyor ve alıştığınız gibi devam ediyorsunuz. Konuştuğunuzu ya doğru sanıyorsunuz ya da alışılmışı devam ettiriyorsunuz. Ancak düzeltmek için hiç çaba sarfetmiyorsunuz.
...
Bunun düzeltileceği yer okuldur. Ancak öğretmenin çözümleyeceği iştir. Hem de erken çağda. Hani her şeyi öğretmen bilir denildiği dönemde. Kişi okul öncesi her şeyi annem babam bilir, okul döneminde öğretmenim bilir, gençliğe geçiş döneminde ben bilirim der ya.
...
İşte ben bilirim çağına gelmeden insanın yanlışları düzeltilebilir, hataları giderilebilir. İlerleyen süreçte her şey geç olur. Hani ağaç yaşken eğilir misali. Sözcük bahane yanlışları düzeltip doğruları öğrenmek şahane. Hem de her anlamda. Davranış, düşünüş, konuşuş, oturup kalkış ve sayılabilecek bir çok alanda. İnsan hem eğitilebilir bu dönemde hem de öğrenimi sürdürülebilir.
Kemal GÜL
11.p6.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.