Suyu Tersine Akıtmak
Bir işi bilinenin aksi yònde ele almak, tersinden yürütmektir. Yön ve istikameti farklılaştırmak, beklentilerin dışında hareket etmek ve kendince iş görmektir. Buna ezber bozmak da denilir. Alışılagelmişin dışına çıkmak, aykırı bir metot uygulamaktır.
...
Netice verir mi bu usül ve yol, işi görür mü, bizi hedefe ulaştırır mı sormak gerekir? Formül kusursuz uygulandığında, hatalar azaltılıp, artılar eksilerin önüne geçtiğinde sonuç verir elbet. Suyu tersinden akıtmak hiç kimsenin beklemediği formülü işletmektir. Her şeyi tersinden düşünmek, tersinden ele almaktır.
...
Aslında insanlık bugün elde ettiklerini, kazanımlarını, birikimlerini suyu tersine akıtanlara borçludur.Bilinen metotlarla bir yere kadar. Aynı ve benzer şeyleri uygulayarak geleceğiniz yer sınırlıdır. Daha ileri gidemezsiniz. Oysa tam aksini uygulayarak yeni bir şey keşfedebilir, yeni bir çığır açabilirsiniz.
...
Suyu tersinden akıtanlar biraz uçuk kaçıktırlar. Onlara güvenen, fırsat veren, arkasında olanlar benzer tabiatlıdırlar. Eğer onlar olmasaydı ne Amerika keşfedilirdi, ne uzaya gidilirdi. Hala yer düz denilirdi.
Ne yazı icat edilir ne gökdelenler dikilirdi. İnsanlık hala emekleme çağında olur, ne şehir kurar, ne otomobile binerdi. İnde mağarada bir yaşam sürüyor olurdu.
Kemal GÜL
08.06.2021