- 353 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
MEMLEKET SEVDASI
Gurbetin sancısına yatmış kelimelerim çatlattı kabuğunu. Düşlerime ezberlettiğim memleket kokusuna güller serpiştirdim bugün. Başı dik sokaklarının, kendine münhasır kolları boylu boyuna açıktı. Sıcacık yüreği ile sarmaladı yüreğimi.
Vegonyalar dizili duvarlarında, dudaklarında umut gezinen. Kaldırımlarına bir çift göz indirdim bir de vuslatın ayak izlerini.
Havasını gezdirirken ciğerlerimde, sevda türkülerim eşlik etti.
Adım başı mangal kazanına girdi çıktı burnum.
Kazan simitlerini şalgam suyuna bandıranların mutluluğuna diyecek yoktu.
Muhabbetler kanatlanmış uçuşuyordu, hazan havası çoktan göç etmişti.
Bir hava sıcak değildi, gönül yamaçları sıcacıktı. Gözler ışıl ışıldı. Çay şıngırtılarına kerebiç nasıl güzel yakışmıştı.
Ah memleketimin dağı taşı sevda kokan diyarım. Denizinin dalgaları gıdıklıyorken damarlarımı, dağlarının koynunda büyütüyorum duygularımın dilini.
Denizi sevsemde,
Ruhum dağlara, ovalara koşuyor yalın ayak.
Nefesi kesilene dek çamların gölgesinde,sessizliğin sesinde bağdaş kuruyor bedenim.
Kan kırmızı kirazlar gülümsüyor, eriklerde bir hava ekşiyim kıymet bilmeseniz halinde.
Ben şimdi vuslatın kucağında nerede gözyaşlarımı akıtayım. İçimde uçuşan türküleri kimlere söyleyeyim.
Memleket sevdasına hangi örtümü sereyim.
Ah benim yüreğimi dağlayan dağlarım, obalarım.
Dostluk sofralarına ulama yaptığım geçmişim.
Mahallemin yaşlısını, garibanını gözetlediğim günlerim,
Şimdi yüreğinin garibanı olmuşken, yine de sevgiyle anıyorum. Sevgiyle kucak dolusu memleket sevdalarımı gönderiyorum güzel şehrime.
YORUMLAR
Kalbikelamm
Yaşadığınız şehir de dahil güzel ülkemin bütün şehirlerine selam olsun.
Çok teşekkür ederim
Ayrıca günün yazısı seçilen benim için Özel olan yazınızı da tebrik ederim
Öğretmen olmayı çok isteyip de olamayan biri olarak güzel yürekli öğretmenlere çok ihtiyaç var.
Sevgiyle muhabbetle selamlıyorum kalemdaşım
Hayırlı günler
Güzellikler...
Yaşatan ve yaşatılan.
Şehirler...
Doğusu batısı her köşesi ayrı güzel.
Can feda yurduma.
Can feda bir karış toprağına.
İçinde sevgi ve umut olan her şey herkes her şehir her yer güzel ve kutsal.
Mutluluk çok göreceli detayda saklı.
Huzura vesile olan ve bizler sevgiyi ve umudu haykırırken.
Selam olsun her şehrine ülkemin.
Umutla ektiğimiz sevgiyle biçtiğimiz güzellikler ve tüm değerler.
Saklı kılmak ve sarmalında inancın sığındığımız yüce Mevla.
Var ol canım arkadaşım.
Sonsuz sevgimle.
Her şehrine ülkemin ve güzel yürekli insanına vatanımın selam olsun.
Kalbikelamm
Farklı şehirlerle farklı kültürlerle güzel ve de özeliz.
Bir anlık hasret kokusu geldi kalemin ucuna, mani de olamadım yazmasına.
Güneyin incisine de yolun düşerse bir kardeş şehir bir canım arkadaşım (Mersin)
Sevgiler gönderiyorum güzel yüreğine
Hayırlı akşamlar olsun
Güzel şehrin sesini duymuştur.
O da sana birbirinize kavuşmak için; seni beklediğini söylüyor...
Mutlu hatırlamakla yaşanan hasret sevgidir.
Sevgiyle
Kalbikelamm
Güzel ülkemin dağına taşına kurban olayım.
Rabbim doğusunu batısını kuzeyini güneyini kötülükten korusun
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim arkadaşım.