- 551 Okunma
- 9 Yorum
- 6 Beğeni
ÖĞRETMENLİK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Öğretmenlik yaptığım ilk okulumda bir öğretmen tanıdım. Feyyaz abi yirmi sekiz yıllık bir öğretmendi ve elli yaşındaydı.
O kadar babacan, anlayışlı ve gerçek bir öğretmendi ki ondan çok şey öğrendim. En çok da içine kapanık, derslerde başarısız öğrencisi için yaptıkları bir çocuk için öğretmenin önemini öğretti bana.
Feyyaz abi yerinde duramayan kıpır kıpır biriydi. Herkesin arasını bulurdu, herkesin akıl hocasıydı.
Gri saçları, yeşil gözleri ve uzun boyuyla, hareketli konuşmasıyla, güler yüzüyle öğretmenler odasından içeriye girince içerisi neşe dolardı.
Öğrencisi Zühre okula ikinci sınıfta geldi. Tam olarak okuma yazma bilmiyordu. Dersleri kötüydü ve arkadaşlarıyla kaynaşamıyordu.
Feyyaz abi öğrencisine okul sonrası öğretmenler odasında ders veriyordu. Saçlarını iki yandan ayıran kırmızı kurdeleyle bağlayan bu kız kısa sürede okumayı tam olarak öğrendi. Dersleri yine kötüydü. Ama yine de Feyyaz abi yılmadı. Zühre’ye öğretmenler odasında ücretsiz ders vermeye devam etti. Kız dördüncü sınıfa gelince başarısı arttı.
Kızın sosyalleşmesi için onu andımızı okumaya çıkarır ve okulun kooperatifinin kantininde görev verirdi. Arkadaşlarıyla kaynaşması için oyunlarına onu da dahil etmelerini sağlardı.
Beşinci sınıfta yıl sonu müsamerelerinde görev alması için sesi kötü olduğu halde koroya almam için bana ricada bulundu. Ben o zaman dördüncü sınıfları okutuyordum ve koroyu yönetme işini bana vermişlerdi.
Okulumuz bir kasabanın arka sokağında hafif bir yokuşu çıkınca sağ tarafta geniş bir arazi üzerine inşa edilmiş tek katlı eski ama sağlam bir binaydı. Müsamere yapacağımız okul ise kasabanın diğer ucunda üç katlıydı. Bu okulun spor salonu uygundu onun için müsamereyi burada yapacaktık. Müsamere salonuna hazırlık provalarında Zühre ağlamaya başladı. Koronun arka sırasındaydı. Kulise geçince Feyyaz abi Zühre’ye bir şeyler anlatıyordu. Konuşmalarını bölmedim çıktım diğer öğrencileri de kulise almadım. Feyyaz abi dediğine göre ailesinde sorun varmış müsamereye ailesi gelmeyecekmiş. Ona nasihatler verdiğini kızın gülen yüzünden anladım. Çünkü Feyyaz abi böyle biriydi. Üzgün birisi gördüm mü dayanamaz çözüm bulmaya çalışırdı. Yine öyle yapmıştı. Kız müsamereye neşeyle geldi ve güzel bir gece oldu onun için de bizim için de.
Zühre beşinci sınıfta içine kapanıklığı geçmese de derslerinde başarılıydı. Feyyaz abi sadece Zühre’nin hayatına değil hepimizin hayatına dokundu. Diğer öğrencileriyle de çok ilgilenir sorunları varsa çözerdi. Ama bu kızın içine kapanıklığı, başarısızlığı onda bu kızı hayata katma isteğini doğurmuştu. Öyle de oldu.
Yıllar sonra tesadüfen halamın öğrencisi olduğunu öğrendim.
Halam edebiyat öğretmeni. Yazılı okurken baktım kağıtta o kızın ismi yazılı. Ben ailesini tanıyordum. Halama annesinin babasının adını, babasının ne iş yaptığını sordum. O da sağ olsun öğrendi. Evet o kızdı. Üstelik dersleri çok iyiymiş, arkadaşlarıyla arası da çok iyi olmakla birlikte okulun voleybol takımında oynuyormuş. Çok sevindim buna. Ve bu bence Feyyaz abi ektiği tohumların filiz vermesiydi. Ve Yaradan herkesi iyi bir öğretmenle karşılaştırsın. Bu çok önemli özellikle ilk okul öğretmenlerine çok iş düşüyor. Mesleğimin önemini ve bir çocuk için vazgeçilmez bir önemi olduğunu çok iyi anladım. Tabi bir de Zühre’nin başarısı beni mesleğim daha da çok bağladı.
Bundan bir hafta sonra bir rüya gördüm bir trafik kazası oluyordu. Arabayı gördüm bir ölü varmış. Ve bu trafik kazasında ölen Feyyaz abiydi. Rüyamda annem bana" Feyyaz bey ölmüş cenazeye gidecek misin" dedi. Gözlerimi açtığımda annem" Feyyaz ölmüş "dedi. Ben şok oldum. Annem Feyyaz abiyi tanıyordu ama nasıl öğrendi ve ben rüya görmemiş miydim? Annem sonra söyledi meğer ölen komşumuzun kardeşiymiş. İsim benzerliğiyle rüyam aynı anda uykulu halimle beni şaşırttı. O sırada eski okulumdan Gülseren aradı. Feyyaz abi kalp krizi geçirmiş geçmiş olsun diye ararsın belki diye aradım" dedi. Bizim Feyyaz abi Gülseren ve diğer öğretmen arkadaşlar ile aramız çok iyiydi ve birbirimize bağlıydık da. Dostluğumuz hiç bozulmadı.
Feyyaz abi iyileşti ve bir hafta sonra hastaneden çıktı. Ben de ona Zühre’yi anlattım. Çok sevindi. Bir öğretmenin en büyük hediyesidir öğrencisinin başarısı.
Hayat bu her şey getiriyor insanın başına ama işine inanarak ve severek yapmak sonucun hep iyi olmasını sağlıyor. Bunu da Feyyaz abiden öğrendim.
ÇİĞDEM KARAİSMAİLOĞLU
05-06-2021
Not:Öykümü güne seçen herkese içtenlikle teşekkür ediyorum.
YORUMLAR
Yitirdiğimiz ve onun için de unuttuğumuz paha biçilmez incilerdi bunlar .
Silinmiş , tertemiz gönül aynalarına bakıldığında yalnızca anne ve babaların şefkat , merhamet , letafet zerafet ve digergâmlık gibi daha nice güzelliklerini gösteren ... Yaşları her ne olursa olsun , elleri öpülesi kutlu varlıklar ... Öğretmenlerimiz .
Ne güzel bir vefadır bu !
Farkındalığınızı ve hatırlatan enfes paylaşımınızı çok tebrikler ediyorum efendim .
Kalbi saygılarımızla ...
Çiğdem Karaismailoğlu
Öğretmenliğin en asil meslek olduğuna dair inancımla...
Hayatımın en güzel zamanını öğretmenlik yaptığım yıllara da borçlu olarak...
İçimde sönmek bilmeyen bu ateşin kıvılcımları nezdinde kutluyorum arkadaşımı.
Sevgimle canım
Çiğdem Karaismailoğlu
Çok iyi bir öğretmen olduğuna eminim kalbi güzel arkadaşım. Sevgimle.
Bir öğretmen adayı olarak söylüyorum ki, bir çocuğun kalbine dokunmak o kadar anlam dolu ve güzel ki. Bazı öğretmenler vardır, onu görmemek için okula gitmemek adına bahaneler üretirsin. Bazı öğretmenler vardır Feyyaz hoca gibi yüreği güzel insanlar, onlar sayesinde okula gitmek için de günler sayarsın. Bu anıyı bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Feyyaz hocalar sayesinde insan hala umutlu olabiliyor... Sevgilerimle...
Çiğdem Karaismailoğlu
Çiğdem Karaismailoğlu
Yazınızı tebrik ediyorum öğretmenim.
Allah güzel yürekli öğretmenleri başımıza getirsin
Mükemmel bir yazı
Kaleminize yüreğinize sağlık öğretmenim
Sağlıklı sevgi dolu bir hafta diliyorum
Çiğdem Karaismailoğlu
Yorumunuza çok teşekkür ediyorum. Selamlar ve saygıyla
Çiğdem Karaismailoğlu
Değerli Öğretmenim,
Bey efendiliğiyle, hanım efendiliğiyle özverili nice öğretmen arkadaşlar tanıdık küçük dostlarını hayata hazırlarken. Feyyaz öğretmen misali topluma ayna oldular.
Ben iki insan tanıdım kıskanmayan; biri anne - baba, diğeri öğretmen. Anne - baba çocuklarını kıskanmadan yiyeceklerin iyisini yemelerini, giysilerin en güzelini giymelerini ister, kıskanmazlar. Öğretmen de kıskanmadan öğrencilerine bilgilerini aktarmaya çalışır, toplumda güzel yerlere gelmelerini, başarılı olmalarını ister, ama asla kıskanmazlar.
Adı üstünde Öğretmen...
Çok güzel bir yazı okudum, kutlarım kaleminizi.
Saygılarımla Efendim.
Çiğdem Karaismailoğlu
Yorumunuz beni çok mutlu etti. Beğenmenize çok teşekkür ederim. Mutlu oldum.
Evet öğretmenlik anne-babalık gibi özverili ve kutsal bir görev. Bunu layığıyla yapabilen tüm öğretmenleri yürekten kutluyorum bu vesileyle.
Bir şey daha belirteyim bu vesileyle ki maalesef öğretmen değilim ama olmayı çok isterdim. Bu öykü de kendi ilk okul öğretmenimi anlatmak istedim aslında.
Çok mutlu oldum hocam bir sürü üstadın içinde acemi birisi olarak yazmak benim için onurdur. Yürekten selamlar...
Mehmet Burhan AKIN
Estağfurullah Efendim,
Bendeniz henüz doğanın güzelliklerinde gezinen, insanın topluma verebileceği ürünleri toplamakla uğraşan küçük bir fakı (talebe) seviyesine henüz ulaşabilmiş değilim.
Oysa ilkokul öğretmeniniz Feyyaz Beyi güzel bir üslup ile anlatma imkanınız olmuştur. Kaleminiz çok iyi.
Aslında, hayat sahnesinde herkes öğretmendir, siz de...
saygılarımla.
Çiğdem Karaismailoğlu
Çok teşekkür ediyorum. Saygılar benden...
Çiğdem Karaismailoğlu
güzel bir yazıydı tebrik ederim hocam, empati yapmayı hayatımızdan çıkardığımızda kibirden kimse birbirini görmez. kırsal kesimlerde çocuklar ailelerine bağ, bahçe ve hayvanları besleme işinde yardımcı oldukları için çoğu kahvaltı bile yapmadan derse geç kalır, sorup soruşturmadan dersime geç girdin diye o çocuğun işittiği azara ya da derse katılmama cezasına hep karşı çıkmışımdır, iyi kalpli özverili, yapıcı öğretmenler ağacı sanat eserine dönüştüren sanatkar gibi hayatlara umut eker, teşekkürün en yücesini hak eder.
orha şentürk tarafından 8.6.2021 19:04:58 zamanında düzenlenmiştir.
Çiğdem Karaismailoğlu
Yorumunuza çok teşekkür ediyorum. Selamlar.