- 386 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Namaz değil dinin direği deme
Namaz değil dinin direği deme
Namaz dinin direği değil deme Adalettir...dine direk diyen Namazın içinde o anlamlar var...secdeli olmak esmayla hallenmektir...
Ya sabır ya cehennem...ya şükür ya cehennem...ya secde ya cehennem...üçüncü seçenek yok bu varlıkta...yani Hukukullaha saygıya mecbursun...namazda hukukullaha saygı öğretisinin çekirdeği var...namazda secde var...secde esma halli olmaktır...esma halli olmak İslamın çekirdeği...secdeyi namazı küçük görme..."O kıldığın namaz değil" diyor Yunus Emre...secde Kur’an ağacının çekirdeği...secdeyi küçük görme...
Dinin direği adaletir deme."Adalet namaz çekirdeğinin içinde gizli küçük bir dal...ama "mülkün temeli..."Namaz dinin direği değil deme ...o kıldığın namaz değil..de...namaz öyle bir çekirdek ki...İslam ağacı gizli o çekirdekte...
Hem namaz hem zina bir arada olamaz ...O kıldığın namaz değil ...de...Namaz marifetullahla namaz olur...beslenir...Namazın tefsiridir Kur’an...namazı eksik tanımışsın sen...namaz dinin direği değil diyen...
Namaz nedir...mi .bütün vazifelerin kulluğun... içinde gizli olduğu bir çekirdektir...Allah (c.c.) kullarını , biz insanları yaratarak dünyaya göndermiştir. ve sayısız nimetler de sunmuştur. bizlerin de bir müslüman olarak Rabbimize kulluk vazifemizi ödememiz gerekir
Kulluk namazın açılımıdır...marifetullahın arttıkça namazın ne olduğunu anlarsın...esma ile hallendikçe namazı ne olduğunu anlarsın ve Yunus gibi dersin" O kıldığın namaz değil..."
Yunus Emrelerin namazından haberimiz yok...olsaydı "Namaz dinin direği..."derdik biz de..."Aşk bize imam oldu namaz daim oldu..."İmamın sakallı bir sahtekarsa..."O kıldığın namaz değil..."İşte İslam dininin şartları arasında bulunan namaz aşkın ve marifetullahın beslediği bir ağaçtır...Tuba meyvesinden tatlıdır meyveleri...
Günde beş vakit kılınması farz olan bir ibadet namaz...50 vakit olsaydı kılacak olanlar var...Hasret giderme var mı namazda var...Tekmil var mı var...mezardasın münker nekir sorgusundasın sanki namazda...Namazda yok yok...ara her kulluk her yaşam kesitinden parçalar var namazda...şeytanınla kavga var mı var...şeytan ehliyle kavga var mı var...Oruç var mı var...hac var mı var...Namaz bütün ibadetleri içinde gizlemiş bir çekirdek...Namaza okul desem okul...savaş meydanı desem o da doğru...
Cennete pencere desem namaz için doğrudur...cemalüllaha yol...o.cehennemle aramıza duvar ve sur o...şeytanla da...cahillikle de...
Arapçada namaza (Salât) denir. Salât, aslında dua, rahmet ve istiğfar demekdir. Namazda, bu üç mananın hepsi bulundugu için, salât denilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.