- 673 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KILIÇ ALİ
Kılıç Ali, Balkan Harbi’nde,Çanaklkale’de savaşmış, yaralanmış ve İslam Ordusu’nun Komutanı Nuri Paşa’nın yaveri olarak Azerbaycan’a gitmiş bir askerdi. Tünelin ucunda hiç bir ışık olmadığı halde, yeni evlendiği eşini, yeni doğan oğlunu arkada bırakarak, iki subay arkadaşıyla 1919’da Sivas’ta Mustafa Kemal’e katıldı. O’nun emriyle Kurtuluş Savaşı’nda Ayıntap-Maraş Cephesi Kuvvayı Milliye Komutanı olarak hizmet etti. Sonra da Büyük Millet Meclisi’nde, İstiklal Mahkemelerinde, Mustafa Kemal’in yanında devrimleri savundu, Devrim düşmanlarıyla mücadele etti. Atatürk ölürken baş ucundaydı. Kılıç Ali, Atatürk’ün en fazla itimat ettiği insanlardan biriydi. Kılıç Ali’nin en fazla iftihar ettiği şey Mustafa Kemal Atatürk’ün en yakın adamı,sırdaşı olmak , ondan hiç ayrılmayan ’’mutad zevattan’’ biri olmaktı.
Bir gün Gazi ve arkadaşları otuzlu yıllarda Park Otel’de akşam yemeğindeler. Birden elektrikler söner ve iki üç dakika sonra tekrar yandığında manzara şudur:Kılıç Ali ve arkadaşları ’’mutad zevat’’ ellerinde tabancaları vücutlarını Gazi’ye siper etmişlerdir.
Bir başka olay ise şöyle:
Atatürk’ü bir halk kalabalığı sarmış. İri yapılı Kılıç Ali kalabalığı dağıtmak için girişir. Atatürk ’’Ne yapıyorsun Kılıç’’ diye çıkışınca Kılıç Ali,şu cevabı verir:’’Halkla temas ediyorum Paşam!’’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.