- 411 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Adı Zeynep
ADI ZEYNEP
Sevgili dostum, edebiyatsever arkadaşım,
Yazar dostlarımın bana okumam için yolladığı kitapları dikkatle ve titizlikle okumaya ve sana mektupla yorumlamaya devam ediyorum . Bazı kitapları ise 400 ü aşan sayfa sayıları ile işlerimizin ve sorumluluklarımızın da araya girmesi ile okumamız haftaları alıyor. Bu “Adı Zeynep” romanını da 450 sayfalık hacmi ile okuyup tamamlayarak sana anlatacak hale geldi. Kitabı dikkatle okudum.
Sevgili dostum,
Muhammet Yavaş Çan ili Çanakkale ilçesinde yaşayan yaşı henüz 25’lerde bir genç. Gazeteciliğe aşık. Uğur Mumcu’yu örnek alan bir genç. Gazi İletişim mezunu. Çevresine meraklı , güler yüzlü ve gerçek manada da sevgi dolu. Muhammed ile sadece sosyal medyadan tanışıyor. Yüz yüze bir sohbetimiz olmadı ama fotoğraflar yazılar bizlerin kaynaşmasına yetiyor. Sosyal medyada birbirini dikkatle takip eden insanlarda birbirini yüz yüze görmüş gibi olmasa da tanıyabiliyor.
Sevgili dostum,
Muhammed daha birkaç hafta öncesine kadar Çan’da bir gazetede aktif bir gazeteci idi. Sarı basın kartını almıştı . Ama özgürlüğünü seçerek daha aktif gazetecilik yapma adına ayrıldı. O’ nun çabalarını çevreci, Kaz dağlarını koruma aşkını takdir ediyorum. “Yaratılanı sevdim Yaratandan ötürü” diye insanı insan olduğu için seven başta cinsiyetçi ayrımlara karşı. Zaten romanı “ Adı Zeynep” de kadın cinayetlerini anlatıyor.
Sevgili dostum,
Kitap Zeynep Yücebaş ile Zeynep Yücedağ adında iki kadının tanışması ile başlıyor. Biri avukat öteki gazeteci olan iki kız beraber ev tutuyorlar ve yaşantıları meslekleri, aileleri, özellikle Çanakkale ili çerçevesinde yaşantılarını anlatıyor.
Sevgili dostum,
Biri eşi tarafından aldatılan, ötekisi de sevgilisi tarafından tecavüze uğrayan bu iki kadın kardeş gibi birbirlerine bağlanarak kadın cinayetlerine birisi avukat , öteki gazeteci olarak dik duruyorlar. Aileleri başta yanlış anlasa da sonrasında onları kabulleniyorlar ve gerçek manada önyargının zararlarını romanda daha iyi anlıyoruz. Önyargılar yıkılıp da saf temiz sevgi ortaya çıkınca insanlar dünyanın kötülüklerine karşı daha güçlü oluyorlar.
Sevgili dostum,
Beraber tuttukları eve “İki Oda Bir salon” kısaltması ile İOBS diyorlar ve romanda evleri hep bu isimle geçiyor. Küçük ama temiz kullanılan sade döşenmiş bu kira evinde mutlu yaşıyor Zeynep Kardeşler. Ben onlara Kardeşler diyeceğim. Zira pek çok öz kardeş romanda böyle samimi anlatılamaz. Bu da Muhammed Kardeşimizin kalbinden inerek parmaklarına, oradan da kalemine akması ile oluyor. İnsan kişiliğini ve duygularını kalbinden parmaklarına oradan kalemine bu kadar güzel yansıtabilir. Bunu Zeynep’leri anlatırken de görüyoruz. Hatalarından ders alıyorlar ve hatada ısrar etmiyorlar Zeynep’ler. Yuvasını yıktığı insandan bile af dilemek için İstanbul’dan Ankara’ya bile gidiyorlar.
Sevgili dostum,
Muhammed romanında kendini de anlatarak ironi de yapıyor. Romanda O’nu sevimli güler yüzlü hali ile görebiliyoruz. Kah fuarda kitap imzalarken, kah İOBS da Zeynepler ile sohbet ederken kah Kalkım’ da cenazede görüyoruz. Üzüntüde sevinçte her yerde Muhammed.
Sevgili dostum,
Kitap samimiyetle yazılmasına rağmen kişilerin profillerini anlatmakta biraz zayıf kalıyor ve insanların psikolojik durumlarını okur tam olarak gözlerinin önüne getiremiyor. Bunda romanı fazla detaylara boğmamak amacını görüyoruz.
Sevgili dostum,
“Kendine kötülük yapsa da aileni sevmek, korumak ve onlara yardım etmek insanın insanlık görevi olmalıdır” mesajı Zeynep’ler üzerinden güzel mesaj olarak veriliyor. “İşini gerçek manasında yaparsan sana patronun gerçek desteği verir ve korur kollar” mesajı da genç Üniversite mezunlarına gerçek manada veriliyor.
Romanda sosyal medyanın suçluları yakalamak, haberleşmek, yardımlaşmak , konusunda ne kadar faydalı olduğunu da güzel şekilde görüyoruz. Sosyal medya hayatın özeti ve insanlar sosyal medya aracılığı ile iyilikte kötülük de yapabilirler gerçeğini görüyoruz.
Sevgili dostum,
Romanda Gün Gazetesi yazarı Zeynep Yücebaş çoğunluğu kadın cinayetlerini anlatan köşe yazılarını da okuyoruz. Bir ayda nerede ne kadar kadın cinayeti işlenmiş onları da yazıyor Zeynep Hanım. Yazar sevklerini ideollerini roman kahramanlarında da yaşatıyor ve Zeynep Yücebaş da Uğur Mumcu hayranı gazeteci olarak çıkıyor karşımıza.
Sevgili dostum,
Roman bugünlerde yeni baskısını yapacak. Muhammed yeni romanını da hazırlıyor. Tabii ki hatalarını da gözden geçirerek. Her yeni kitap eski eserdeki hataların tekrarlanmaması ile tecrübe olarak ortaya çıkar düşüncesi ile.
Sevgili dostum,
Muhammed Yavaş’ın bu romanı yazmadan önce birkaç tane de deneme kitabı yazmış Bu ilk roman çalışması olduğu için ilk kitap olarak gerçekten de ustaca.
Sevgili dostum,
Muhammed’in yeni çıkacak kitabını da buradan sana anlatmak için çıkmasını sabırla bekleyeceğim. Okuyacak yorumlayacak ve sana olduğu gibi roman seven okurlara da anlatacağım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.