5 HAZİRAN DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ
5 HAZİRAN DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ
İnsanların çevreye olan duyarsızlıkları sonucu; insanlık, kendi yaptıklarıyla kendi sonunu getirecektir.
Kur’anı Kerim’in Rûm Suresi - 41 . Ayet Tefsiri diyor ki:
"İnsanların kendi elleriyle yapıp ettikleri yüzünden karada ve denizde düzen bozuldu; böylece Allah -dönüş yapsınlar diye- işlediklerinin bir kısmını onlara tattırıyor."
Bilimsel verileri dikkate almayan yetkili ve etkili kişiler, misafir olduğumuz bu dünyayı yaşanmaz kılınmasına seyirci kalmaktadır. Doğal çevresini hor kullananlar, hem bu dünyada hem öbür dünyada hesabını verebilecekler mi acaba? İnancım odur ki; veremiyeceklerdir.
Ülkemde, kara da maden aramalarında, hatta dışarıdan çöp/atık madde ithal edilerek, deniz de fabrikaların atıkları ve kanalizasyonlar denizlere deşarj/boşaltılmak suretiyle, havada/atmosferde teknolojide, buzdolabı, aydınlatma araçlarında kullanılan uçucu gazlar, fabrika bacaları; uluslararası tedbir kararları alındığı halde birçok gelişmiş ülkeler dahil aldıkları kararlara uymamaktadır.
Son olarak dünyayı saran salgın hastalıklar ve Marmara denizinde yaşananlar, doğal felaketin ne kadar büyük olduğunu göstermektedir.
Çevreye duyarlı bir yurttaş olarak duygularımı ve bildiklerimi bu kadar ifade edebiliyorum.
Gerisini bilim insanlarının verilerine ve de bu verilerin gereğini yapacak yetkili ve etkili kişilere bırakıyorum.
5 Haziran Dünya Çevre Gününü, geleceğimiz açısından iyi dileklerimin dışında kutlayamıyorum; üzgünüm.
Hüseyin Çetin
Bozkır/Sorkun, 05.06.2021
YORUMLAR
Çevre Gününde denizlerimiz kirlenmiş havamız kirlenmiş kısaca ruhumuz bile kirlenmiş... Kararttık her yeri...
Yurttaş
Sağlıcakla kalın.
Selamlar
Yurttaş
Sağlıcakla kalın.
Selamlar
Yurttaş
Sağlıcakla kalın.
Selamlar