- 463 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hikmet Damlaları
Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde; “Allah’u Teala Bütün Günahlardan Dilediğinin Cezasını Kıyamet Gününe Erteler. Ancak İnsanlara Zulmetmek, Anaya Babaya Asi Olmak ve Akrabalık Bağlarını Kesmek Müstesna, Zira Bunların Cezaları Sahibine Ölmeden Önce Hayatta iken Verilir. Buyurdular. (Buhari, el-Edebül-Müfred)
- İmam-ı Rabbani (Kaddesallahu Sırrehul Azim) Hazretlerinden Nasihatler.
İmam-ı Rabbani (Kaddesallhu Sırrehul Azim) Hazretleri Mektubatında Şöyle Buyuruyor;
— İyi Biliniz ki; Bidat Sahibi ile Birlikte Bulunmanın Vereceği Zarar, Kafirle Birlikte Bulunmanın Vereceği Zarardan Daha Fazladır ve Bütün Bidat Ehlinin En Şerlisi ve Aşağılık Olanı Resalullah Efendimizin {Sav} Ashabına Buğz Eden Taifedir. (M-54)
— Ey Evladım! Sen İyi Bil ki; Muhakkak İnsanın İtikada Dair Hususları Tashih Etmesi Lazım Olduğu Gibi Aynı Şekilde Salih Ameller İşlemesi de Elzemdir. İbadetlerin En Cemiyetlisi (Her Türlü Şükrü İçind Alanı) ve Allah’u Teala’ya En Çok Yaklaştıranı ise Vaktinde Kılınan Namazdır. (M-85)
— Peygamberlerin {Aleyhimüsselam} Gönderilmesinden Maksat ve Dini Vazifelerdeki Hikmet, (Daima Kötülüğü Emreden) Nefs-i Emmareyi Aciz Bırakmak ve Onu Hakir Görmektir. (M-52)
— Bir Şahın Nefsinin Kötü ve Noksan Olduğunu Kabul Eder, Kendisinde Bulunan Hayır, Kemal, Cemal ve Güzelliklerin Allah’ın Verdiği Bir Emanet Olduğuna İnanır, İtiraf Ederse Muhakkak Allah’u Teala’yı Hayır, Kemal, Cemal ve Güzelliği ile Bilmiş Olur. (M-234)
— Şüphesiz ki Nefis Riyaset ve Üstünlük Sevdası Gibi Kirlerden Temizlenmedikçe (Ebedi) Kurtuluş İmkansızdır. (Sahibini) Ebedi Ölüme Götürmesin Diye Bu Hastalıkları Tedavi Etmek Zaruridir. (M-52)
— İhlas Üzere İstikamette Devam Ettikçe Senelerce Sürebilecek İşlerin (İbadetlerden Alınacak Sevapların) Saatler İçerisinde Yapılması Mümkün Olur. (M-141) (Dua ve İbadetler-Mektubat-ı Rabbani) Zeki Baklacı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.