- 1590 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Lideri Yazmak
LİDERİ İZLEMEK VE YAZMAK
Sevgili dostum,
Sana yazdığım “edebiyat mektupları” çalışmamda hep başkalarının kitaplarından söz ettim. Bu sefer de kendi yazdığım bir kitaptan bahsedeceğim. Çok yakından tanımasam da zaman zaman sohbet ettiğimiz, güler yüzü ile her zaman bizlere 40 yıl unutulmayan izler bırakan Recep Yazıcıoğlu hakkında yazdığım “Recep Yazıcıoğlunun Liderlik Sırları” kitabımı anlatmak istiyorum.
Sevgili dostum,
Recep Yazıcıoğlu Tokat’a vali olarak atandığı zaman lise öğrencisi idim ve aynı zamanda da Tokat’ın tek günlük Gazetesi Sesimiz’de günlük köşe yazan iki yazardan biriydim. Öteki ise hem avukat, hem gazetecilik okulu mezunu hem orman Mühendisi Osman Özsoy. Vali beyin güler yüzü okumayı yazanı sevmesi takdir etmesi yerel gazetelere sık sık ziyaretleri o zaman hepimizin gönlünü kazanmasına sebep olmuştu. Her kesimle sohbet etmesi, gönül alması bizleri etkilemişti. O’nu yazdığımız şiirler ile destekler yazılar ile motive eder “Valimize sahip çıkalım” derdim.
Sevgili dostum,
Bu yazılarım ilerleyen zamanlarda yerel basından taşarak valinin vefatından sonra “Genç Gelişim” gibi Bireysel Gelişim Dergilerine taşındı.2009 yılındaki bir yazım derginin yönetmeni ve Akis Yayınları sahibi Adem Özbay’ın teklifi ile kitaba dönüşecekti. Yazıyı genişleterek Tokat gazetesinde yazı serisi olarak yayınlamıştık 2009 yılında. Akis yayınlarından “Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu” adıyla kitap oldu. Zamanın tokat valisi Şerif Yılmaz Önsöz yazdı. Kitabı Yılmaz’a sunduk. Alıp gençlere hediye etmesini söyledik ama sonradan bu dileğimiz unutuldu. Ama yayınevinin bize verdiği kitaplar gittiğimiz yerlerde vali, kaymakam belediye başkanı gibi insanlara en güzel hediye oldu. Kitabımız ilgi gördü. Hakkında yazılar yazıldı
Sevgili dostum,
2013 yılında Adem Özbay “Az kitap” yayınevini kurunca Az kitap’ın 3 numaralı kitabı olarak bu kitabımızı “Recep Yazıcıoğlu’nun liderlik sırları” adı ile yayınladı. Bu kitaba da zamanın Tokat Valisi Mustafa Taşkesen ile rahmetli Valimizin kardeşi eski bakan Prof.Dr Mustafa Sait Yazıcıoğlu aile adına önsöz yazdı. Kitabı kendisine takdim ederek gençlere ulaştırırsa sevineceğimizi söyledim. unutuldu tabii. Kitabı gittiğimizi her yerde kaymakam ve valilere sunmaya, hediye etmeye devam ettik. Zamanla kitabımız yüksek lisans ve doktora tezlerine kaynak olmaya ve Yüksek okullarda geleceğin yöneticilerine yardımcı ders kitabı olarak okutulmaya devam etti. Kitabın mevcudu bitmesine rağmen pandemi, ekonomik şartlar kitabın yeni baskısını geciktirdi. Kitabı sunduğum insanlardan birisi de şu an Tokat Valisi olan kitap dostu,”Kitap-Tokat” projesinin mimarı Recep Yazıcıoğlunu örnek alan ve seven Dr.Ozan Balcı idi. Kitabın basımı gecikince maddi destek de sunan Valimiz kitaptan 200 kadar alınca basımı hızlandı. Kitap Tokat projesinde gençlere sunulmak üzere alınan bu kitap lider olmak isteyen gençlere güzel örnek olacak. Liderleri gene liderler anlar.
Sevgili dostum,
Kitabımızın 2013 yılı baskısının Denizli Kale Milli Eğitim Müdürü Nurettin Tıkım tarafından kitap okuma kampanyalarında kullanılması ve kitabın tanıtılması, Emre Akçagündüz’ün kitap olarak yayınlanan doktora tezine ve bir çok kitaba, Hasan Akar’ın “Tokat Valileri” kitabına kaynak olması bizleri mutlu etti. Temennimiz kitabımızın Kamu Yönetimi ve siyaset bilimi yönetim okuyan gençlere de kaynak olması. Çünkü Vali beyin gençlere ve topluma ne vermek istediğini kitapta genişçe anlatmaya çalıştım.
Sevgili dostum,
Sen de gerçek bir dost olarak bu kitabı alarak pek çok yakının gence hediye ettin biliyorum. Ama ne yazık ki, pek çok dostumuz da bizlerden bu kitabı hediye beklediler. Halbuki kitap yazarından değil, yayınevinden satın alınarak insanlar tarafından çevrelerine hediye edilecek ki değer kazansın. Yayınevi de “yazarın kitabı satıyor” diyerek yeni baskılarını yaparak hem o kitabın geniş kitlelere ulaşmasına katkı sunsun, hem de yazarın gençler tarafından okunması ve faydalanması için yayını beklenen yeni kitaplarını yayınlasın. Bunun bilincinde olan sen çevrene hediye ederek gerçek dost olduğunu gösterdin .Bu dostluğun ve kardeşliğin de kalbimizde yer etti. Biliyorum bu yeni baskıdan da internetten alarak onlarca yakınına özellikle bayram ve özel günlerde hediye edeceksin. Tokat valisi Dr. Ozan Balcı gibi.. Biliyoruz ki bu kitabı daha küçük yaşta okuyan insan “Bizde öyle aktif , etkili sevgi dolu bir vali olalım” diyerek çaba harcayacaklar. Bu kitabın tanıtımında destek olan Tokat Hürsöz Gazetesi de Fatih Kılıç başta olarak teşekkürü hak ediyorlar.
Sevgili dostum,
Bana kitap hediye eden eniştemi 40 sene unutmadım. Ben de enişte olarak çevremde henüz okumaya başlayan çocuklara kitap hediye edince onların gözlerindeki sevgiyi görüyorum ve bana olan sevgilerini anne ve babaları ile çevrelerine hem davranışları ile hem de sözlü anlatmaları beni mutlu ediyor. İnsanları özellikle çocukları Mutlu etmek , Yaradanın unutmayacağı icraattır. Ülkemizin gelişmesini istiyorsak ülkemizi ve milletimizi seven liderleri anlatan kitapları çocuklarımıza ulaştıralım.
Sevgili dostum,
Bu kitabı öğrencileri ile tanıştırmak için büyük çaba harcayan ve öğrencilerine tavsiye eden senin gibi değerli dostum Onur Binbaş ile Denizli’de emekli olmasına rağmen kitap yazan, tv proğramı yapan imam Mustafa Orki ağabeyimize de teşekkür ederiz. Bu kitabı öğrencilerine çevresine hediye ve tavsiye edenlere ne mutlu. Sade sözde değil özde gençleri sevenler onları böyle güzel şahsiyetleri anlatan kitaplar ile tanıştırırlar. Gücü olan alıp hediye eder, maddi imkanı olmayan tatlı dili ile anlatır. İmkanı olup da hediye etmeyenin de samimiyetine inanmakta zorlanırız.
Sevgili dostum,
“Lider” dedik. Herkes lideri benimseyemez ve lidere karşı olanlarda olur. Dili ile seven kalbi ile karşı olan da olur. Lider olamıyorsa gerçek liderleri sevemesek de gençlere anlatmak lazım. Eskiler derler ki “yiğidi öldür ama hakkını yeme” Gerçek manada adaleti anlatan bu söz. Gerçek yiğitleri yazmamızı , gelecek nesillere anlatmamızı söyler.
Sevgili dostum,
Bu kitabın yeni basımını sağlayan Tokat Valisi kitap dostu Dr.Ozan Balcı’ya tekrar teşekkür ederken, kitabı lider olmak isteyen minik ellerde görür gibi oluyor, o minik ellerin sahipleri kadar heyecan duyuyordum. O yaşta bende heyecanlıydım çünkü. Bana istediğim kitabı alan babam, kitap hediye eden eniştelerimi hatırladım. Onları unutmadık nur içinde yatsınlar.