- 238 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güler misin ağlar mısın...Akla düşman olduk... yani sağlamada aklı kullanmadık
Güler misin ağlar mısın...Akla düşman olduk... Sağlamada aklı kullanmadık
Kur’anda her soruna tavrımız ne olmalı sorusuyla ilgili işaretler var...ama zamanımızda tavrımız Kur’ani değil...akli değil...ve Kibrin etkisine esiriz...Nasrettin hoca "şimdi kuşa benzedin demiş ya leyleğe"farkımız yok ...Bazı tartışmalara gülelim mi ağlayalım mı...Sağlamada aklı kullanmadık...ve Kibrin etkisine esiriz...
Tefsirden "israiliyatı çıkartalım"denilmiş...yüzden de gözü çıkartalım...dese biri çıkartacak mıyız...Tefsirden akılsızlıkları çıkartın...Ruhbanlıkları çıkartın...Kibrin ürünlerini çıkartın...Uçkurculuğun ürünlerini çıkartın...Irkçılığın ürünlerini çıkartın...Kur’anın haram saydığı şeyler bunlar...ama siz tefsirden Kur’anı çıkartıyorsunuz...
Evet... Kibrin etkisine esiriz...Sınırsız ilmin kapısını çalalım ve o sınırsız ilimden beslenelim mi...marifetullahtan beslen...bir çok sağlama verilsin sana...evet...Allahın LATİF sıfatı varsa mücize ve keramet vardır...Allahın muhlis kullara verdiği değer farklı...dünyada da farklı ahirette de farklı...Bedirde melekler müşriklerle savaştı...El GALİB sıfatının etkisinin mümkiri olma...Allah müşriki galib getirdi zamanımızda neyle para vererek teknoloji vererek...İhlası kalplerimizden alarak...Hakkettik ihlas gitti dünyamız cehennem oldu...
Ve Kibrin etkisine esiriz...Şu İslamda yok bu İslamda yok... diyene yaklaşımızın ne mi olmalı "atalar dini" sorununa "tavrımız gibi olmalı tavrımız...bu soruna da...Atalar dinine Kur’anın yaklaşımı belli...İşte ayet...Dediler ki: “Yahudi ve Hristiyan olun ki hidayete eresiniz.” De ki: “(Hayır, öyle değil!) Bilakis, (asıl hidayet) hanif olan İbrahim’in yoludur. Ve o, müşriklerden de değildi.” (2/ 135)
Şu İslamda yok bu İslamda yok... demeyi bırak aklı sağlamada kullan...Sınırsız ilmi sağlamada kullan...
Ve Kibrin etkisine esiriz...İnatlaşmayı terk et...Aklı ve sınırsız ilmi sağlamada kullanmayı seç...köprüde karşılaşan inatçı iki keçi gibi bir tavır yanlıştır...Atalar dinine Kur’anın yaklaşımı belli ...Hanifliği al yahudiliği at...yani elmanın sadece çürük tarafı çöpe ...
Ve Kibrin etkisine esiriz...Atalar dini tecrübeyle oluşmuş adetlerdir aslında...İslam atalar dinine kısmi saygılı aslında mesela cahiliye nikahı İslam nikah olmuş İslamın gelişiyle... Atalar dininde bir çok iddia var...İslama uymayan tarafı da var uyan tarafıda var bu iddiaların...Bunlar yarısı çürük elmalar...Ataların öğretileri yarısı çürük elmalar gibi...Atalar dini işte bu...örf ve adetler atalar dinidir ata sözleri atalar dinidir...yarısı çürük elma gibidir...Şarkılarımız edebiyatımız...çürükler taşır...çöpe atsan yazık...nasıl değerlendirelim...çürüğünü atarak...mesela:"İki bayram arası nikah olmaz."diye bir iddia var...bir kalıba oturtamadık nedense...ama HAKİM sıfatının etkisi insanı bu iddiaya sürüklemiş belki dememişiz...Para yetmez ve Kurban parasını düğüne harcarsın.Uygun değil bu.Düğünü ertele anlamına mı bu söz ...evetse İslamda var...Evlenmek farz ama Kurban belli zamanda hikah ertelenir...
Mantıksız da bir iddia bu...Tek bayram olsa arası da olmayacak iki bayram olunca yılın bütünü iki bayram arası oluyor aynı zamanda bir yönüyle baktığımızda...Yanlışlığını tam ele veren bir iddia olmuş bu...
7.40.52 İslamda yok deme.Nikahların hep yaz aylarında yapılması İslamda yok demeye benzer bu.en uygun zaman yaz ayları...O HAKİM..Hikmete ram ol...hallenmeliyiz esma ile...
Elmanın çürük tarafını kesip atıyor sağlam tarafını yiyoruz.İnsanın da kıymeti var zina etti recm edelim deme.İnsan çokluğu mu var...ve Kur’an bekarsa yüz değnek vur diyor...İnsanlığa yararlı bir iş görme ihtimali olan bir insanın öldürülmesinden Allah razı olur mu...Ceza tevbesizedir."Zani kadın bırak çocuğunu büyütsün" bu hayırlı işe engel olma...ve ceza ertelene bilir...
Ticarette aklın yeri var.İslam dünya verip cennet alma ticaretidir...İslamda neden aklı kullanma olmasın bu RUHBAN iddiası at gitsin...Peygamberin ömrü açlıkla geçtiyse...dünya verip cennet almayı öğren o hayattan...açlık cihadsa ihlassa açlığı seç.Oruçta olduğu gibi ama açlık var müşriki galib getirir...fakirlik var müşriki galib getirir...Osmanlının son tarihi bunun örnekleriyle dolu...
Güler misin ağlar mısın...Akla düşman olduk...Marifetullah mı bizde yok muhlis ve mucahid olanımız da yok gibi...İslam anlaşılır mı...atalar dini ruhbanlar dini anlaşılır mı ...sap samana karışır..kim ayıracak...göze ameliyat gerekir öze tevbe gerekir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.