- 725 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
BİR AŞK ÖYKÜSÜ
Ortaokul da okuyorum,yaşım henüz onbeş,sevdiğim kızın adı Munise,ikimiz aynı yaştayız. İlk aşkım,İlk göz ağrım…
Munise için sabahlara kadar dek hiç uyku uyumaz ağlardım,gözyaşlarımı tutamazdım,gözyaşlarımdan yastık ıslanırdı. İçin için ağlar,için için yanardım. Derdimi hiç kimselere diyemezdim,kendi dertlerimle başbaşaydım…
Munise’nin annesi,babası bize oturmaya geldiğininde ben hemen onlara giderdim,beni gördüğünde elleri ayakları tit-
rerdi,yürümeyi şaşırırdı,ne yapacağını bilmez olurdu kızcağız. Kızcağızı o duruma düşürdüğüm için haline acırdım,o yüzden kendi kendime çok kızardım…
Abim Camii imamı,babam,abim,camii cemati,camii önünde otuurken,ilkİlkokula giden yeğenim Munise’nin verdiği mektubu bana getirirken metubu elinde salayıp: Munise ablamdan amcama mektup var diye bağırırken abim kolundan tutarak susturmuş…
-Oğlum,aşk mektubu sesiz ve gizli götürülür,mahallede duymayan kimsekalmadı deyip mektubu elinden almış,tabi ki okuyup getirip bana verdi…
Mektubun başlığı şöyle: ’’Nazım cığım,aşkmızı herkes öğrendi’’.
Abim: ‘’Nazımcığım,aşkımızı herkes öğrendi’’ diye günlerce benimle hep dalga geçti,kafa buldu,matrak geçti,tabi ki ben çok mahcup oluyordum...
Otaokul talebesi iken evlenmeye kalktım. Bıçağı çektim Munise’yi bana almazsanız ya kendimi,ya kızı,ya sizi öldürrüm dedim. Bıçağı kapıya fırlatıp attım,kapıya sapladım…
Akrabamız Müzeyyen abla benim çılgınlığımı duymuş bize geldi.
-Kurban olurum sana kuzum,sen oku,mesleğini eline alınca sana sözüm olsun ki; kızım Kezban’ı sana vereceğim. Kadın kısmı öpücü öpücük der,sonra karnım acıktı hapicik,hapicik der…
Keziban öylesine güzel bir kız dı ki; Türkan Şoray bile elllerine su dökemezdi. Kezban’ın tek kusuru vardı,doğuştan bir ayağı kısaydı…Yıllar sonra duydum ki; dört defa evlenip boşanmış,hiç bir evlilikte dikiş tuturamamış garip Keziban…
Babam olanları duymuş: ‘Lan eşekoğlu eşek deyip’ bastonu çekip üzerime yürüdü. Bu hadiseden sonra kaçıp gittim İstanbul’a. Bir yıl sonra döndündüğüm de Munise’nin babasının tayini çıkınca gitmişler kasabamızdan. Munise’nin izini kaybettim bulamadım…Bu aşk öyküsü içim de bir buruk acı olarak kaldı…Sevmek,sevdalanmak,aşık olmak,birine tutkuyla bağlı kalmak,sonu acıklı olsa da,aşık olmak çok güzel bir şey…
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.