- 221 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yavuz Hırsız Ev Sahibini Bastırır
Bu yönlü dilek ve temennide bulunulamaz ama Allah hırsızın da iyisiyle ve ahlaklısıyla karşılaşılmasını nasip etsin demek gerekir. Hırsız iyi olur mu demeyin hemen; yaptığı iş kötüdür ama kendisi iyi olabilir. En azından suçunu kabullenir, cezasını çeker ve ilerde iyi bir insan olarak yaşantısına devam edebilir. Belki belki sizden de bir özür diler, gönlünüzü alabilir, olanları unutturabilir.
...
Ya hırsız sözde olduğu gibi yavuz ise bırak suçu kabullenmeyi bir de size iftira atıyorsa, yapılan yanlışa kılıf arıyorsa, polisi savcıyı yanıltıyorsa çıkın işin içinden nasıl çıkarsanız.
...
Bunlar yüzsüz ve pişkin insanlardır. Hırsızlık belki de yaptıkları işin en masumudur. Hem suçlu hem güçlüdürler. İşledikleri suçun yanlışlığını kabullenmedikleri gibi bir de sağı solu suçlarlar. Ortalığı velveleye verirler. Size bize çamur atarlar. Sıyrılmaya, sabun köpüğü gibi üste çıkmaya çalışırlar.
...
Hani düşmansa da mert olsun, adam gibi olsun denilir. Düşmanın da çamuru, çapulcusu, ahlaksızı kalleşi istenmez. Yapılana hak verilmese de, asla onaylanmasa da; hırsızlasın, çalıp çırpsın ama en azından kabullensin, pişmanlığını söylesin, hiç olmazsa bir özür dilesin denilir.
...
Şu da bilinmelidir. Bahsedilenler klasik anlamdaki adi suç türü olan hırsızlıklar içindir. Ya diğeriyle ilgili olanlar. Devlet malı deniz diye üzerine çullananlar. Ye kürküm ye diyenler, deveyi hamuduyla götürenler, nüfuz kullananlar, bal tutuyorum parmağımı yalamak benim de hakkım diyenler. İlki hırsızlığın yolsuzluğun en masumudur, ya diğerleri, onları nereye koymalı, hangi sıfatla anmalıdır?
Kemal SEYFİ
30.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.