Azdan Az Çoktan Çok Gider
Tam tersi de olabilir, nasıl giderse öyle de gelir. Azdan az çoktan çok gidebildiği gibi gelebilir de. Sayısal yani rakamsal olabileceği gibi gelen ve giden sosyal, siyasal ve toplumsal da olabilir.
...
Belki de en hafifi sayısal olanıdır gelen ve gidenin. Sayısal olan parayla pulla açıklanabilir, madde ve maddi olanla açıklanabilir ki bunlardaki kayıp ya da kazanç ne çok üzüleceğiniz ne de sevineceğiniz şeylerdir. Ancak toplumsal olan, sosyal ve kültürel olan, insanı ilgilendiren mana ve değer anlamındaki her şey çok daha önemlidir.
...
Düşünün bir insanınıza ait, gelecekte onu yüceltecek ya da küçültecek şeylerin toplum dünyasındaki kazanımı ve kaybını dikkate alın ve onun üzerinden ilerleyin. Bizden çıkacak veya bize katılacak, eksikecek ya da artacak şeylerin toplum dünyasındaki kar zarar noktasında ne büyük hadiseler olduğunu düşünelim.
...
Maddi olanı ve maddeyi bir kenara koyalım. Bugün kaybettiğinizi yarın telafi edebilirsiniz veya kazanılan birikimlerinizi kaybedebilirsiniz. Varsın olsun azdan az gitsin çoktan çok gitsin ya da gelsin diyebilirsiniz. Hiç sakıncası yok bunun.
...
Ancak mana boyutlu, kültürel kotlu edinimlerdeki kayıp sarsıcı, kazanç ise mutluluk vericidir. Bunlardaki kayıp veya kazanç sayısal olanlardan farklı olarak hemen artmaz ya da azalmaz. Kaybı da kazancı da bir süreç işidir, uzunca bir dönem ve hazım işidir.
Kemal GÜL
30.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.