- 217 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Müşrikler müslümanları böldüler ve hançerlediler...
Müşrikler müslümanları böldüler ve hançerlediler...
İlk yenilgi hz Ademin şeytana ilk müşrike yenilgisiydi...Kullanılan silah ise "yanlış algı" algısını inancını bozmaktı...Yanlış algılarla mücadele etmeyenler cennetini kaybeder bu varlıkta...ama tevbe ile fazlasını da kazanmalısın kaybettiğinin...yanlış algı verecek şeytanlar var...İmanına düşmanlık yapan cennetten çıkaracak olandır...der hz Adem kıssası bize...İman koruma kavgasına mecburuz..
Evet..."İman koruma"kavgasına mecburuz...Yanlış algılarla kavgadır tebliğ ateistin deistin ruhbanın ürettiği inançları yıkmalısın ey tebliğci...
Tarih şöyle diyor...Müşrikler müslümanları böldüler ve hançerlediler...
Tarih şöyle diyor...Hz Ömer İranı feth etti...Bir iranlı ve bir romalı tarafından hançerlendi...O yaşlı haliyle yaşasaydı İstanbul kuşatması sıradaydı...Müşrikler zenginliklerini hançerci için harcadılar...Tetikçi için harcadılar..müslümanların içinde hain beslemek için harcadılar
Tarih şöyle diyor...Bir yahudi kadın peygamberimizi zehirledi...
Evet...bu bilgi bize yenme yenilme kurallarını öğretmeli...Peygamber baş...yahudi baş koparır...Ümmet de başsız zamanıızda...Ruhban da yeni kutsallar üretir...Zehirlenerek ölmeyi kutsallaştırmayız inşaallah ruhbanlara kanıp...Hasırda uyumayı kutsallaştırdık...Fotoğrafın bütününü kutsallaştır kutsallaştıracaksan ey ruhban..
Evet...Onlar zenginliklerini bölmek için harcıyorsa...tetikçi için harcıyorsa en ehven cihad nedir mi...zıttı...Birlik için paramızı harcamalıydık...Osmanlı ise "Kardeş katlini" yöntem seçti...Şimdi bazı hoca geçinenler bu İslami değil dese de...ehven-i şerdir bu...Kur’an ise bölünmeyin diyor...ne demiş oluyor Kur’an...Yani kim bölünmeyi azaltmak için veya yok etmek için malını harcarsa en ehven yere harcamıştır yani en ehven şükrü yapmıştır...Kim bu amaca hadim bir fetva vermişse...en ehven fetvayı vermiştir...İlminin şükrüdür bu...Kim çatı ilkeleri için kafa yormuşsa en ehven şükrü yapmıştır...ve de kim hz Ömerleri korumadıysa ona o vebali yeter...Hz Ömer peygamberimizi hep korumadı mı...onu neden korumadılar...Allahın rızasının nerede olduğu belli...Koruyanın olmazsa öldürülürsün der adl sıfatı...Hak ediyorsun öldürülmeyi...Habil de hak etti öldürülmeyi...Taşla gelene taşla karşılık ver...Bu ölüm de şehidliktir ama Kur’an en ehven şehidlik bu ölümdür demez...Habil müdafa-i nefs yapmadı diye ödül alacaktır demiyor Kur’an...Kısas hakkı veriyor..."bir yanağına vurana diğerini çevir..."kutsalına karnım tok...Hiç stretejik değil...ve bu algı Kur’anda yok ve akla da ters...ehven olan tavır belli...ehven stretijiye sığınmaktır Allaha sığınmak...Habili alkışlama...Kurbanı kabul oldu ama her konuda örnek değil Habil...bize örnek davranışı biz Kur’andan anlamalıyız. HABİLİ sev ama her konuda örnek alma der Kur’an...ve AKIL...ve tecrübe ve Tarih...yani sınırsız ilim...Habilin ilmi de sınırlı ilim...Her konuda kılavuz olmayı hakketmez HABİL de hz Ömer de...İnsan beşer yani şaşar...Kur’ana vahye ihtiyacı olan bir varlıktır insan...fıtratı ve nefsi hataya uygun yaratılmış...Sınırsız ilme kulak vermediği an yanılır...Atamız Adem de sınırsız ilmin yasağı ve imtihanı sonucu cennetinden oldu...O yasağı sınırsız merhametti koyan...O sınırsız merhamet nefsini koru...der.Habil de olsan hz Ömer de olsan...secden olsun bu emre...hz Ademde olsan secden olsun bu yasağa...çünkü düşmanın var...yanlış algı verecek şeytan var...
Habiller hep öldürülecekler ama Habil de hakkettiği için öldürülür...Taşa taşla karşılık vermek ...Kur’anın sınırsız ilmin öğretisidir...Hakketti habil ölmeyi...bu ölüm de şehidlik ama tetbirsizlik kutsal sayılmamış sınırsız ilim o sınırsız ilmin öğretilerinden değil tetbirsizlik...işte Kur’an...Tetbirsiz kim olursa olsun alkışı hakketmiyor...sınırsız ilmin neleri alkışladığı belli...yasakları da belli...Hz Ömeri sevmemek değil bu tetbirsizliği sevmemek...ve yerine hz Osman vardı...koydu ümmet.Hz Osman da şehid edildi...hz Ali vardı yerine ve ehildi...ya ehiller bitince...ne mi oldu yezid halife oldu ve Kerbela kaçınılmaz oldu...yani Habil bir kere de kerbelada taşla öldürüldü...Güç yine HABİLİN elinden kaçmıştı ve hz Hüseyin de şehid edilmişti...Suçlamayalım mı hz Hüseyini yanlız bırakanları...Onların sahabeliğine saygısızlık mı bu...Sınırsız ilim bana saygısızsınız siz demesin...Sahabe yıldız güneş değil...ama Kur’an güneş sınırsız ilim güneş...Sahabeden üzerimizdeki hakkı daha fazla...Kur’an oluşturmalı algılarımızı...Hz Adem de şeytanı dinlese...eleştirmek hakkımız hz Ademi değil bu eleştiri...kişileri değil eleştirimiz..kişileri eleştirme yargılama değil görevimiz...ama onlar üzerinden Allahın öğretileri ne diye sormazsak Allaha saygısız oluruz...onlar vasıtadır Allahının bize öğretilerine...Bu öğretilerie kör olmamalıyız.bu gayretullaha dokunur...Yakub gibi ağlamayalım mı Yusufları yanlız bırakışımıza...Yakub siz bana benim halime saygısızsınız demesin...Yakub ağladıysa ağla...Yakub üzerinden bize Allahın mesajı var onu al değilse gayretullah incinir...ne Habili incit ne hz Ademi incit ama şaşmışlar de...görevindir bu...Değilse Allaha saygısızsın hz Ademe ve Habile saygı böyle olmaz...İlahı tekle...onları eleştirmezsen ilahlık vermiş olursun...İlah belli...Kur’anın bir çok ayetine tersken HABİLİN tetbirsizliği...Habilden yanlış zuhur etmez mi diyelim İlahlaştırma olur bu...Tek İlahdan yanlış zuhur etmez ve tek razı olacağımız İlahdır...Sahabeden ve yakubun oğullarından ve atan ademden razı ol demiyor Allah...Onlar da ilah değil deme hakkın var...şeytanı ve öğretilerini düşman görme hakkın var...Hz Eyyub kurtçukları düştükçe alıp vücuduna koyduysa bu Allahın rızasına uygun mu diye sormaya hakkım var...Hz Eyyub incinmesin derken Allahı inciltemem..."Kurtçuluk" kutsalını Allahın rızasına uyumlu algı ile kutsallaştırmaktır rızaya uygun olan bu benim hakkım ve Allaha karşı görevim...Edebin önce Allah olsun...Allaha rızaya uygun hususlarda sadece uygun hususlarda yaratılana olsun...ne mezhebçi ol...ne eski alimleri yanılmaz san... sınırsız ilme sığın sınırsız ilme değil de mürşidine sığınan müşrik olur...Önce Allaha ve esmasına sığın sonra esma hallilere sığın...edeb hakkedene hakkettiği kadar edeb göstermektedir...
Habiller hep öldürülecekler ama Habil de hakkettiği için öldürülür...Hz Hüseyin kerbelada şehid edildi...şeytan hz Ademi cennette yendi...Dünya hz Ademe kerbela oldu...zelesiydi sebeb demeye hakkım var...Hakketti demeye hakkım var. "Allah zulmetmez...demeye hakkım var..."zalemna"dedi hz havva ve Adem...evet siz kendinize zulmettiniz hakketmiyordunuz cenneti demeye hakkım var...hatta görevim bu...Allahı ululamalıyım önce ... esmayı ululamalıyım..."cennetten çıkaracaktın..."kamil secde etmeleri için kamil rızaya sahib olmaları için tevvablığını bilmeleri için kamil marifetullah için..Evet ben ben insan .secdemin ve ilmimin kemalatı için bu acılara muhtacım ...Kerbelalara muhtacım...ama sen engel oluyorsun ilmimin genişlemesine...hz Hüseyin masum diyorsun hz Adem masum değil mi onun üzerinden ilmimin artması için öğretiler veriyor Allah...Habil kutsal eleştirme ...deme ...yanlış eleştirilere engel ol sadece...benim amacım öğreti üretmek ...ilmim nasıl artar hz Ademi kutsallaştırırsam...Kutsalsa şeytana yenilir miydi...Kutsallık ona emanet...Kabe de kutsal am putlarla dolmuştu...ve efendimiz namazları mescid-i Aksaya dönerek kılıyordu...Yaradılana kutsallık emanettir ...Masumluk emanettir...sahibi Allah...Allahı razı etmek için hz ademi zelleli say...der Kur’an.yani sınırsız ilim...
Tarih şöyle diyor...Müşrikler müslümanları böldüler ve hançerlediler...kıyamete kadar en ehven cihad "birlik ve dirliği korumak için malını ilmini aklını seferber etmendir...en üstün mal harcama yerin belli...aklını yorma yerin belli...İlme yükleyeceğin araştırmalara yükleyeceğin görev belli...
Kur’an diyor ki hz Ademi şeytan yendi...yani imanından Allah öğretilerinden esmanın öğretilerinden...taviz verince hep yenileceksin...Yanlış algılardan ümmeti korumazsan yenileceksin...Arab arkadan vurdu bizi dedikçe ümmet olamayacaksın ümmet olmadıkça da ASA verilmez Asa hz Musa gibi ırkını Allahın emirlerine esmanın görevlerine...çağırana verilir...hz Peygambere HİCRET verildi sana ancak sürgünler verilir hakkın ne ise o verilir yani...Hz Adem gibi şeytana ve ehline düşman olmazsan ona ondan şedid olmazsan yani seni şedid kılacak yani kılınacağın taşa sahib olmazsan Habil olursun...
Müşrike şedidlik herkese nasib olmaz hakkeden olur sadece...Hz Musa Asa yokken kaçtı...belki de bu kaçış hicrettir...Şedidlik ASA ile olur...öfkenin adı şedidlik değil...müşriki zora mı soktu öfken.ama birliğin dirliğin zora sokar işte şedidlik bu.Öfkeye indirgeme bu Kur’anın emrini de...ASA varsa elinde elinde taş olana sihirbaz olana şedidsin...Birliği dua ile değil paranı harcayarak ağla ve koru...ilmini de harca...aklını da ...
Müşrikler müslümanları böldüler ve hançerlediler...herkesin payı var bunun böyle olmasında...görevini anla...rolünü anla ama ne habili suçla ne Ademi..ne ...sen Allahın onlar üzerinden sana verdiği görevi al...araştır ve görevini anla...Kur’an tefsiridr bu gayrette...Tarih tefsirdir...tefsir olur rızayı öğretir görevini öğretirse sana ve insana...
Evet tefsir olması için incele ashabı da hz Yakubun oğullarını da Kimse kutsal değil sadece kutsallığın emanetçisi...Rıza için eleştir ashabı da...görevlerini anlamak için de...zamanına ışık tutması için de...HABİLİ de kerbelaların hepsini rızanın nelerde olduğunu anlamak amacıyla incele...araştır...sorgula...Kur’an edebi bu.Hz Ademe zelle sahibidir demek ve şeytandan çok çok sığınmalıyız korunmak istiyorsak demek hz Adem ürerinden görev ve sorumluluklarımızı anlamak suç değil görev Kur’an edebi bu...Sahabeyi de ele al bu amaçla ve bu edeple...Ah Müşrikler müslümanları böldüler ve hançerlediler...mallını harca aklını yor...bölünme.ümmeti birleştirsin zenginliğin evet...cihadın en ehveni bu...Habillerin elinde taş yoksa Kabiller saldırı...Hz Hüseyinin elinde de galib getirici yoktu...Latif olan Allah izin vermeseydi iyilerin mağlubiyetine Habil-Kabil kıssası ile uyarılmazdık Kur’anada...musa asası mı vardı...ve Kerbela yaşandı...çok sindirilmişti sahabe yezidin orduları ile...yanlızdı hz Hüseyin...Ümmete her yer kerbela olmadan malını aklını şedid olmak için kullan...öfkeli olman yetmez...Yakub gibi ağlasan da sonuç değişmez...
Benim Allahtan başka sınırsız kutsalım yok...sahabenin kutsallığı sınırlı tutulmalı edeb bu...yani onlar üzerinden Allahın mesajları ne diye sormalı ve anlamalıyım...bunu bir tefsir say...Kur’anı anlama say...siyeri nebiyi de..."Hasırı kutsallaştıracaksan" hiç öğrenme...FAKİRLİĞİ kutsallıyacaksan hiç öğrenme...Onlar yıldız de ma güneş sadece efendimizdir de de...güneş sadece Kur’an da de...yaratılana sınır koy...adl sıfatı sahabeye de sınır koy ...der Hepsi hz Ebu bekir değil...Hepsi hz Ali gibi ilmin kapısı değil ...mezhebler oluşmazdı hepsi hz Ali olsalardı...sınırsız kutsallık verme sahabeye ilahlaştırmış olursun...çünkü sadece sınırlı kutsallığın emanetçisidir yaratılanlar...sahibi ise Allahtır..kutsalığın ululuğun...esmayı ulula sahabeyi değil esmanın etkisinin yansımasına vasıta olmuşsa ululuk ver o sahabeye..o yıldıza...Sahabe konusundaki yanlış algılarımızı da yıkalım artık...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.