- 232 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Arif Olan Anlar
Arif olan anlar elbet, uzun söze ne gerek. Arif olana uzun uzun anlatmaya gerek yoktur lafı. O sizin arada verdiğiniz mesajı anlar. Satır arasını okur. Gereken manayı çıkarır.
………………………….
Anlamada alim mi yoksa arif mi denilirse ariftir demek gerekir. Alimin kalemi güçlüdür arifin kavrayışı güçlüdür. Hem alim hem arif olursa bir kişi ki, ender de olsa bu tür insanlar vardır, hem anlarlar hem anlatırlar. Anlayışı ve kavrayışı güçlü olan insanların sezgileri de güçlü olur.
……………………….
Arif olan bilinebilir mi dışarıdan tanınabilir mi, bu mümkün mü? Arif’in sizden bizden farkı yoktur. O da insan kalabalıklarının arasında kaybolup gitmektedir. Ne ismi farklıdır ne de cismi. Ancak bir yerde kendini hissettirmektedir. Sizin bizim anlamakta zorlandığımız meselede arifin ön alması, anlaması, yorumlaması ve yol göstermesi onun farklılığını gösterir.
………………………
Toplumsal önder, lider gözüyle bakılabilir mi arif olana. Bir kanaat önderi gibi kabul edilebilir mi? Arif’in bir şekli ve formatı yoktur. Bir unvanı makamı yoktur. Sade bir vatandaştır arif. İsmi Arif olanlar gibi. Aramızdadır arifler. Anlar kavrar ve yol gösterirler. Gizli önderdirler. Bir nevi manevi liderdirler.
Kemal SEYFİ
26.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.