- 671 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Tolere
"Kadına şiddet olaylarındaki artış tolere edilebilir düzeydedir"
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı -Derya Yanık-
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, TBMM "kadına yönelik şiddetin sebeplerinin belirlenmesi araştırma komisyonu’na katılarak sunum yapıyor. Bakan Yanık, pandemi döneminde kadına şiddet olaylarındaki artışın “tolere edilebilir (hoşgörülebilir, tahammül edilebilir)” düzeyde olduğunu söylüyor.
Bunun için bir de komisyon kurmuşlar.
"Tolere edilebilir" diyecekseniz, bu isimde bir komisyon kurmanın manası ne!
Doğru yanlış kavramı olmayan, her yerinden liyakatsizlik akan, son yirmi yılın Türkiye’sinde bir bakan. Henüz geleli bir hafta oluyor ve bir haftada üç skandala imza atıyor. Kurduğu her cümle fiyasko, bakalım daha ne çamlar devirecek.
Müslüman olmayanları "kafir" diyerek aşağılıyor. 23 Nisan programına katılan (koruma altındaki bir çocuğu) koruma evinde kaldığını söyleyerek milyonlara ifşa ediyor. Sevgiden, sefkatten, merhametten kırıntı yok.
Ardından kadına yönelik şiddetin tolere edilebilir düzeyde olduğunu söylüyor, şiddeti küçümsüyor, kadını aşağılıyor.
Tolere etmek: yani hoşgörmek, müsamaha etmek, yani tahammül etmek, alttan almak, katlanmak ve dayanmak demektir.
Keşke Sn Bakan biraz daha açsaydı konuyu, aydınlatsaydı biz karanlık kadınları.
Örneğin;
--saçından tutup yerlerde sürüklemek mi,
--ağzını gözünü patlatmak mı
--bıçakla delik deşik etmek mi
--kafasına silah dayamak mı
--küfür edip asağılamak mı
--vahşice öldürmek mi
Hangisi daha yıpratıcı, daha aşağılayıcı değil. Hangisi için susalım, hangisi için çığlık atalım. Hangisi tolere edilebilir düzeyde bizi bilgilendirseydi keşke. Biz kadınlar da şiddet görme, acı çekme tercihimizi ona göre yapsaydık.
Ülkede her gün sokaklarda, evlerde kadına şiddet artarken; aile bakanı bunu hoş görelim, alttan alalım diyor. Aile bakanının görevi kadına yönelik şiddeti önlemek, "tolere edilebilir düzeyde" diyerek kadını aşağılamak değildir. Hukuk fakültesi egitimini tamamlamış, ama insanlık egitimini tamamlayamamış.
Yazıklar olsun.
Çocuğunun gözü önünde kocası tarafından boğazı kesilen kadın "ölmek istemiyorum" diyerek can verdi bu ülkede ve daha niceleri. Tolere edilebilir demek şiddeti, vahşeti normal sayıp meşrulaştırmaktır.
Liyakatsiz, düşüncesiz, bilgisiz beceriksiz, görgüsüz, şuursuz, insan onuruna zerre saygı duymayan vizyonsuzlardan oluşan bir ekip, devlet kadrolarındaki liyakatsızlığın ve kalitesizliğin izdüşümüdür.
Sanırım hizmetten tek ankadıkları; koşulsuz biat ve mevcut bozuk düzenin sürmesi için birer nefer olmaktan ibaret.
Kimi nereye atasalar iki gün sonra bir densizlik, bir seviyesizlik veya başarısızlık haberini okuyoruz. Büyük bir ısrarla kendilerinden başka kimseye şans vermeyip rezil rüsfa olmaya devam ediyorlar.
Bütün bunlar yaşanırken, insanda ülkeye dair umut kalmazken; devletimizin maşallahı var, onca liyakatsıza rağmen bu çürümüş kokuşmuş coğrafyada varlığın hala sürdürüyor.
*Müsadenizle*
YORUMLAR
Size katılıyorum erkek şiddeti görmüş bir kadın olarak.
Altı saat hastanede yatmak zorunda kaldım. Karşımdaki yatan kolu kırık, alçılı yatan bir kadına kocası denen kişinin uyguladığı şiddeti gördüm. Kadını bırakmasını söylediğimde sana ne dedi, insanız dedim. Bıraktı gitti. Daha sonra kadın yanımdaki sandalyeye oturup, bir kolunu da kocasının kırdığını, şimdi eve gitmeyeceğini söyledi.
Yine aynı şekilde evimin yan dairesinde kadına şiddet uygulandı. Duvarı yumrukladim polisi çağıraca homo söyleyerek. Az sonra ses kesildi, evden çıktılar. Bu benim gördüklerim. Daha neler var kimbilir. Bu konuda gerekli yasalar çıkarılmalı. Anlamlı bir yazı, Tebrikler.