- 239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlah beğenmeyen var...İsrail oğulları ırkıma hadim ol demiş oluyor ilaha
İlah beğenmeyen var...İsrail oğulları ırkıma hadim ol demiş oluyor ilaha
İlah beğenmeyen İnsanlardandır İsrail oğulları ve kilise...Sapıklık cahillik gırla gidiyor semavi kitapları anlamaya çalışan mı var san ki...
İnsanın fıtratını beğenmez melekler...beğenilesi bir fıtratımız yok ama Tevbe olmazdı KAMİL fıtrat verilseydi insana...bu en hikmetlisi...
Yahudi insana benzetir ilahı...yorulur...der.kilise az daha ileri gitti...doğurur dedi...İlah algısını hep bozdu insan çünkü ŞAŞMAK fıtratında var...
Şeytanın da Şaşama fıtratlı cüz’i iradeliye zaten bu fıtrat elzem şaşamayana cüz’i irade verilmesi çok hikmetsiz olurdu...Asi de muti de olabilme fıtratlı olmalı ki cüz’i iradeye baskı oluşmasın...Ah tevbeye çok muhtacız ama tevbe kimyamızı değiştirmemizi gerektirir.Fıtratına masumluk verilmiş peygamberlerin...Fıtratına kibir verilmiş şeytanın...açlıkla kibrini yenebildi şeytan...Kimyasını değiştirdi açlıkla sanki ...İşte tevbe bu...sanki kimyamız değişmeli...değişmez ya...kimyamızı değiştirmeliyiz tevbeyle...sanki Marifetullah kimyasını değiştirir insanın .Hz Yusuf zinadan kaçtı...nefis marifetullah sahibi olunca cehnnemi görmüş gibi olursun...zinadan kaçarsın...zindan dedi hz Yusuf...sanki cehennemi görmüştü...İman bu...sanki marifetullaha denmeli İman...Kur’ana iman değil ki avamın imanı kuru iddia iman değil...sanki .Zamanımızda da sadece marifettullah sahibleri hz Yusuf tinetli ahlaklı halli...ve zinadan kaçıyor...
Fıtratta yeme -içme var.değilse ölür.Ruhban fıtratla kavgalı insandır...iman ve marifetullahtır insanı kamilleştiren...Ruhban fıtratını sindirmekle tarlayı ekime hazırlayan çiftçiye benzer. ekim yapılmazsa mahsul beklemesin...Ruhban imana marifetullaha muhtaç...Allah razı olmaz tarlasını ekime hazırlayıb ekimi gerçekleştirmeyenden...Kur’an da ruhbanlık emrim değil İman emrim der yüce Allah.
Fıtrat bize görevimizi öğretir ...Yemek-içmek görev...ama Nefs-i mardıyye bu görevin nasıllığını öğretir...imanlı nefis imanlı akıl...Ramazanda imsaktan-iftara kadar yeme der...
Ananın göğsüne süt koymuş babankine koymamış...görevli belli.Şefaat peygamberlerin görevidir.Evliyanın görevi.Kaynak Allah...Her şeyin kaynağı bil Allahı değilse noksan sıfat verirsin...Onda noksan sıfat yok...zanla harekettir bu..putlara olmayan öz verdi cahiliye Arabı...zan iman değil...Kilise de hz İsaya zannı ile öz verdi...Aklı mantığı tırmalıyor bu zan...ve kur’an da eleştirilmiş bu zan...
Yardım umduklarımız...Cehennemden kurtaramazlar.iki yıl yağmur vermese dünyamıza Allah rızık veremezler...ne aş ne iş veremezler..
Kimine fıtrat yanıltıcı...ama Fıtrat bize görevimizi de öğretir ...Fıtratıyla kavga ediyor ruhban ama görevini öğrensin önce yetinmesin .İman ile rızaya uygun yolu öğrensin.Kimine Kur’an bir yanıltıcı... hakketmiyor yanılmamayı...Esma ışığında tefsir et Kur’anı ve bütün ışığında tefsir et her bir ayeti...Adam Kur’an mübin diyor...ama hakkettiğin kadar mübin...Hakketmeden neye eriştin...Duan bari olsun ki latif sıfatının kapısından bir lütüf gelsin...Adl sıfatının etkisi var."FATİHAYI"herkes aynı derecede anlayamaz.FARK var anlamadan anlamaya.ve Esmayı Hakkettiğin kadar anlarsın
İlah beğenmeyen çok insan var...
Neden cehennem yaratmış Rahmansa cehennemi neden var...İlahı eleştiren eleştirene...deisler insana ibadet yüklemesini eleştirir...ama zararlı insan olmamamız için HAKİM sıfatının etkisinin gereğidir ibadetlerin ve yasakların varlığı...İbadetimize muhtaç bir ilah var mı dedik...
Ateist ilah yok diyor...Aklı taban yapmış onların...Esması zahir...Kör de..ateiste...Varlık var edeni haykırıyor...aklı sağır de ateiste...
İlah beğenmeyen insanlar var...Allahın esmasını ne azalt ne çoğalt...zahir olanın eksikliği fark edilir...mesela adl sıfatı yok deme Kader algısı bozuk olur...hakketmeyeni darlıkla imtihan etti mi hz ademden günümüze Allah...Hakkettim bu kaderi de...Allah alnıma zorla yazdı deme...Cüz’i irade neden verensin ki zorla yazacaksa kaderi.cehennemi sen hakkediyorsun zorla atılmıyorsun kader algını düzelt.Ateis aklına taban yaptırdı ve cehennemi hakketti...cehennem bir şifa yeridir...bir tevbe yeridir...ateş ilacıdır aklı körleştirmenin...Kibrin ilacıdır açlık...nefsin ve şeytanın ateistliğin deistliğin ilacı var cehennemde...Allah şafi...cehnnem Şafi sıfatından bağımsız değil...esmadan bağımsız değil...sadece adl sıfatı gereğidir ceza ve ödül... asiliğin kibrin...ilacı açlık ve zakkum içmek ve ateş...acı şurublarla dünyada da hastalığımızla terbiyesizliğimizle olumsuzlıklarımızla kavga etmiyor muyuz...bozukluklar düzelecek açlıkla ateşle cehennemle...Esmadan bağımsız hiç bir şeyi var etmedi Allah...cehennemi sadece ceza yeri sanan cehennem algın eksik...cehennem esmanın bir çoğunun tecelliğahıdır...esmadan bağımsız değil ve sadece de adl sıfatının tecelliğahı değil...Cehnnemin kimyasında bir çok esmanın da etkisi var...eksik algılısın...Kur’an cehennem için sadece ceza yeridir demiyor...Razak olan Allah hakkettikleri için zakkun içirecek rızık olarak cehennemliklere...Alim olan Allah..."Namazın "önemini kavratacak onlara..."biz namaz kılanlardan değildik ..demeleri tevvab ismine hadimliktir...cehennem esmaya hadimlik yeri ...sadece ceza yeri sanma algın eksik...
İlah beğenmeyen insanlar var...bir de müslümanım diyenlerin içinde de sapıklar var...Esmanın etkilerini kader algısından atmış adam...aklı kovmuş akla ters bir kader algısı oluşturmuş kendine...Cehenneme gitmemi Allah istemiş diyor...Hakkettim demiyor çünkü adl sıfatının etkisini taşımıyor Kader algısı kendine göre bir kader algısı oluşturmuş Yahudi ise kendine göre bir ilah algısı oluşturmuş...hakketse de etmese de "ARZ-I MEV’UDU" ONLARA VERMİŞ... Adam ben de Kur’anı anlarım diyor mealden Kur’an anlayacağı vehmine zannıa kaptırmış kendini ve Kur’andan da delil olarak ayet getirmekten de geri kalmıyor...Sadece ateistin aklı tavan değil...bunların da aklı tavan...akılı kullanmakla işleri yok esma etkilerinin de münkiri bunlar...akla da esmaya da düşman bunlar..."Kur’anın mübinliği" belli..hakkettiğin kadar mübin Kur’an...adl sıfatının etkisini ve aklı kovarak algı oluşturmak sapmaktır...cahilliktir...
Eline bir meal almakla alimlik taşlayan vatandaşa da lafın olacak...ateisten hallicesin ama sapıksın...Adl sıfatının etkisinin münkirisin sen "Kur’an mübin"ben de Kur’anı anlarım deme .hakketiğim kadar anlarım de...Esmanın etkisinin münkiri olma ne kader algında...ne ilah algın da ne şefaat algın da ne aracılık algında...Münkirlerin kavgası bu.Kader algın esmanın etkilerinin münkir olmamalı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.