- 297 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Hakikatler ve biz
Hakikat ve biz
*
Hakikat: gercek...durumun gercek olani işin hakiki şekli ve huviyyeti gercek’in kimligi
*
Kişinin beyanlari
Beyanlarin şekli hakikati degiştiremez
*
Sadece kisinin bulundugu finakans niktasini horizantal derecesel seviyeyi gösterir
*
Hakikat: insanlarin karşsinda duran dag gibidir
*
Guclu iri yuksek
*
Ama her insan bulundugu seviye ve mesafeden görduklerini anlatmaktadir.
Ona gore o hakikati dağina bir tarifte bulunur
*
Mesafelere gire hakikat renge boyanir insanin gözlerinde
*
1.dagin icinde bulunan renklerin olaylarin hadiselerin detaylarini net gorur ve anlatir..gercege en yakindir bu durum.
Ama genelini bilemez
Megerki onceden gezinmiş ola
*
2.dagin dibindeki dagin genel vasiflarini gorur : genel bir renk belirtir ama agaç topluluklarindan bahseder ama detay veremez çam gurgen ardic belirtemez
*
3.daga uzak noktadan bakan iki çeşit veya biraz fazla renkten kahve veya yesillikten bahseder dagda.
*
4. Ayi tarif eder bi nlatir
Daga cok uzaktan bakan koyu mavi bir uzay renginden soz eder.
Lacivert denizden soz edebilir.ayda lekeler var der.yalan degil gercekte değil
*
5.daga son derece uzaktan bakan haritasini ceya cografi yapiyi tarif eder
*
Bunlarin hicbiri
1.yalan degil dir
2.gercekte degildir
3.hakikatide gostermezler
4 hakikati degistirmezler
5.anlaticinin horizanral derecesini
6.finekans derecesini gosterir
7.hakikati gercek anlamda gostermezler
Bunlarin icinde bir kisi vardir gercek dagi anlatan
Dagin icindeki kisidir
O da dağı
1.gozlerinin sihhati
2.aklinin sihhati.
3.ifade gucu kadar anlatir
Hasili kelam hakikatin gercek bileni ise Allah tir digerleri hakikata yakinlik durumlari kadar vasiflarini soylemeye calişirlar
*
Iste Allah hakkinda konusanlarin sözleri Allaha arifligi ariflikte yakinligi yakinlikta sihhati ve kudreti kadar anlatirlar
*
Bu sebeble din alimleri farkli noktalarda konusmaktadirlar.
*
Hepsinin hakikati anlatmaya çalıştığı doğrudur
*
Ama tarifleri kusurlu olabilir.
*
Bir alimi dinlerken
1.yas baş
2 ilim seviyesi
3.fizyolojik sihhati
4.akilsal ruhsal dengesel sihhati
5.egitim seviyesi
6.iman ve amel seviyesi
7.ihlas istikamet samimiyet ve ahlaki seviyesi göz önün de tutularak dinlenmelidir
*
Dinleme yeterli gorulmemeli kisi
Kendisi de konuyu arastirmali dir
*
Ancak hakikate bu uslub ile ulaşıla bilinir
*
Mustafa çoban
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.