Sizin Kaybınız Başkalarının Kazancıdır
Zararara tahammül gösteremeyiz, katlanamayız, kolay kolay kabullenemeyiz, kaybettik diye üzülürüz değil mi? Bir yere koyamaz, sindiremeyiz bunu değil mi? Kim zarardan hoşlanır ki. Kim bundan mutluluk duyar ki. Zarar kaçınılmazdır ama. Az ya da çok hepimiz için vardır zarar. Ancak kaybettik diye üzülmeyelim, başkalarının sevincini gölgelemeyelim.
...
.
Sizin kaybınız başkalarının kazancıdır çünkü. Sizin cebinizden çıkar başkalarının cebine girer para. Çıkacak para cepte durmaz zaten. El değiştirir sürekli. Bir elden başka ele geçer hep. Hem parayı para olarak tuttuğunuzda arayışa geçer para. Hareket etme isteği duyar. Dolaşıma girer.
...
Pastayı büyütemediğiniz işi genişletemediginiz, geliri arttıramadığınız sürece payınıza düşen hep aynıdır. Bu bazen artar bazen eksilir. Yani ya kaybeder ya kazanırsınız. Sürekli size akmaz para. Sizden de başkalarına yönelir.
...
Meblağ hep aynıdır genel anlamda. Hani muhasebede artı eksi meselesi vardır, yıl sonu bilançosu vardır. Bu skalada genel gelirlerle genel kayıplar eşdeğerdir. Yani para buharlaşmamıştır, havaya karışmamıştır, sadece el değiştirmiş, bir süre misafir olacağı yere gitmiştir.
Kemal GÜL
24.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.