Zararın Neresinden Dönerseniz Orası Kardır
Zararla inatlaşmamak, kaybı daha fazla büyütmemek gerekir. Kaybı bile bile bir işi yürütmemek, kararı verip bıçak sırtı gibi kesmek gerekir. Bu bile kazançlı çıkma, daha büyük zarardan dönme halidir. Neticesi itibariyle kar zarar analizinde eksiden artıya geçme, her halukarda daha iyi bir pozison alma durumudur.
...
İşin gidişatı baştan belli olur. Kötü başlayıp iyi neticelenen iş hemen hemen yoktur. Görünen köy kılavuz istemez diye bir söz vardır. Burada durumu görüp neşteri hemen vurmak gerekir. Eğer bu yapılmazsa gün gün işiniz daha kötüye gider, kontrolü daha zor bir hal alır
...
Bizler karar vermekte zorlanır gecikiriz bazen. Oysa en kötü karar kararsızlıktan iyidir. Kötü gidişat başladığında bunu tersine çevirmek mümkün değildir. Suyu yokuş yukarı akıtmak, geldiği istikamete döndürmek gibi bir şeydir ki bu tüm çabanız boşa gider. Zaman ve emek kaybına, maddi ve manevi zarara uğrarsınız. Kendinize olan güveni, sağlığınızı, moral ve motivasyonunuzu, daha kötüsü itibarınızı kaybedersiniz.
...
I
Tüm bu nedenlerden dolayı daha fazla gecikmeden ön almak gerekir. Bugünü yarına ertelememek zararın neresenden dönerseniz orası kardır demek gerekir. Sabaha hayırrla uyanıp, yarına daha büyük kazançla başlamak gerekir. Kazançtan kasıt para pul değildir, sırtınızdaki yükü atmış, güne umutla başlamış, yarını kurtarmış olma halidir bu.
Kemal GÜL
24.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.