Kökü Olmayanın Geleceği Olmaz
Kökten kasıt soy sop. İyi bir ad. Temiz bir tabiat. Geçmişiniz ne kadar eskiye giderse, bir bir bilinirse, her biri masaya yatırılır artısı eksisi tartılırsa, herhangi bir defoya rastlanmazsa bu sizin için bir belge, bir nevi temiz kağıdı olur.
...
İşte bu sizin için itici güç olur. Geleceğinizin güvencesi bir nevi sigortası olur. Bakınız işlerin nasıl yürüdüğüne, kimin nereye nasıl geldiğine. Kökü olmayanın gövdesi olmaz. Geçmişi olmayanın geleceği olmaz. Hani bir söz vardır anasına bak kızını al diye. Ana ata iyiyse evlat da iyidir. Soy sop düzgünse sonraki nesilde iyidir.
...
Kendi önlerini açan, sıfırdan başlayıp ileri atılan insan azdır. Bir kişi bir yere gelecekse, elinden tutulup bir yere oturtulacaksa kimdir nedir ona bakılmaktadır. Güçlü geçmiş güçlü gelecektir.
...
Aranan bu. Gerçek bu. Otu çek köküne bak denilmesinin nedeni budur. Asıl azmaz, bal kokmaz denilir. Geçmişiniz bir nevi güvencenizdir. Geçmiş yoksa istikbal yoktur. Hele hele geçmişte kirlilik varsa temize çıkmak kolay değildir. Geçmişin izini taşımak kendi günahınız değil, geçmişle yargılanmanız hakka hukuka uygun değildir ancak aşılamaz gerçek de budur.
Kemal GÜL
22.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.