- 323 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
ÇOCUK RUHUNUN AYNASI
ÇOCUK RUHUNUN AYNASI
Düşlerin saçaklarında sallanır kelimeler.Devrik cümleler yumağı olur bazen.Bazense sesi kısılır cümlelerin,düğümlenir boğazda.Ham armut olur takılır. sus pus olur. Nutku tutulur.
Dilsiz bedeniyle pervane olur döner durur.
Sessizliğin şarkısını söyler,yitik zamanın koynunda.Sahipsiz bir sessizliktir sahip olduğu.
Avuç içlerinin sıcaklığını kondurur bir pencere önüne.Bir elma ağacının dibinde uçurur hayal uçurtmasını.Kuyruğunda umut kurdeleleri vardır,rengarenk.
Yastığına söyler yarınlarına,odasının duvarlarında birikir dilekleri.Varsa bir sığınak odası.
Çocuk düşlerinde saklı geleceğin filizleri.Tohumları sağlıklı toprağa gömmesine müsade edildiği sürece,nice tohumlar şehbal açar geleceğe.
Küçük mutlulukları vardır çocuk yüreğinin.
Terazi gibi tartar en gizemli,hassas duyguları.
Akabinde mıknatıs gibi çeker kendine ait olanları.
Pembedir rengi.Salıncaklarda ruhuna yerleştirdiği pembenin hayallerini kurar,pembe panjurlu evin bahçesinde sek sek oynayarak.
Kırmızı tokalar takar en havalısından, ayaklarını yerden kesen.
Küçülen kazağına üzülmemiştir,küçülen hayaline üzüldüğü kadar.
Hayallere açılır mı kapıları.Sürgüsü pek sert olsada bilemez zaman zaman.Büyüyecektir öyle ya da böyle.Hayat merdivenlerini emekleyerek çıksa da bir üst basamağındaki küçücük umuda takılır göz bebekleri.
Mermerden de olur merdiven:üşütür,kaydırır ayaklarını.
Meşe,ceviz ağacından da,her basamağı ustalıkla işlenmiş,mis kokulu da olur.Kadrini, kıymetini bildiğin sürece,okşayıp iyi koruduğun müddetçe o da boş değildir hani.Verir karşılığını, boş çevirmez çocuk yüreğinin emekleyen halini.
Hangi çocuk vardır ki kötülüğe dem vursun.Bilmez kötülüğün anasını.Ruhundaki sevgi, iyilik kanatlarına binip üveykler gibi yoluna devam etmek ister.
Bedensel açlık değildir elbet kötülüğün mayası,çocuk ruhunda oluşan en derin sevgi açlığı bir çocukta tamiri zor hasarlar bırakır.
Telafisizdir.Geri dönüşümünde bile derin çizikler vardır.Ruh haritası yara almıştır bir defa.Ömür boyu devam eden bu süreç toplumda da büyük hasatlara sebebiyet verir.
Rengi pembeydi oysa.Yaş ilerledikçe ala bulaya çalan,isli yağmurlar yağan renk şümbüşü göz kapaklarına iniverir.İnce ayarlı kalp terazisinin ayarıyla oynanmıştır artık.
Sevgiyi rüzgar süpürmüş,güveni yağmur denize doğru sürüklemiştir.Ayrık otlarının çıkmasına mani olamamıştır artık gönül deryasında.
Düşlerini karabasanlar basmış,merdivenlerde bekleyen umudun elleri kötürüm kalmış tutamamıştır.
Çocuk ruhunun alfabesini yazsın bütün kalemler şimdi.Harflerinin boynuna papatyalardan kolyeler asarak.Zor mu,imkansız mı?
T harfi halay başı olsun mesela.
Tebessüm önderlik etsin kardeşlerine.Arkadan
Sevgi
İyilik
Güven
Samimiyet
Umut
Sarmaş dolaş olup bir çocuğum yüreğinde birleşseler,ellerinden tutup merdivenin basamağını çıkıp birlik olsalar.
Gözyaşlarına mendil,ellerine kalem,açlık çeken ruhuna gıda olsalar.
Düşlerinde hep pembe, yarınların da umut çiçekleri açsa mesela.
Su gibi berrak duyguları,güneş gibi gözleri olsa.
YORUMLAR
Çocuk olmak.
Çocuk kalmak.
Masumiyet.
Sevgi asla çalıntı olmayan ama bazı gölgelerin nezdinde adeta bir alıntı gibi nakşeden.
Renkler ve çocuklar ve solgun düşler.
Yitip giden ne çok şey ne çok insan.
Elbet hiç birimiz masum değildik...
Ne malum kimin masum olup olmadığı.
İçtenlik çoktan gözden düşmüşken ve çocukların yaşama hakkı bile elinden alınırken.
Kötüler daha kötü.
Mazlumlarsa sessiz.
Ama unutulan illa ki:
Büyükten büyük Allah var ve de merhametlilerin en merhametlisi.
Anlatmaktan ve sevmekten ve üzülmekten yorgun düşer mi insan?
Eh, o kadar da olsun hani çünkü vicdanlı insanlara hala ihtiyaç var.
Sevgimle canım arkadaşım
Kalbikelamm
Elmas ruhluların yerini, kömür ruhlular alıyor arkadaşım
Çok teşekkür ederim
Sevgiler selamlar gönderiyorum
Hayırlı geceler olsun
İnsan, gökyüzünün engin maviliğine bakıp, kalbinin sesini dışa vurabilmeli.
Yalnız kaldığında, çocukların yolda su birikintisini gördüğü an koşarak şap şap şap ayaklarının çıkardığı seste mutluluk çığlıklar atması gibi kendini kalabalık hissetmeli…
Sevgi böyle bir şey,
İyi geceler
Kalbikelamm
Çok teşekkür ederim kalemdaşım
Sevgi yürek dehlizindesin ince bir tını
Sağlıklı sevgi dolu bir hafta sonu dilerim