- 307 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLER KENDİ İŞİNİZİ KURUN
GENÇLER KENDİ İŞİNİZİ KURUN
’90 Lı yılların sonunda Yeni Asır Gazetesinde yayınlanan ödüllü Makalem’dir.
“Akdeniz akşamları bir başka oluyor... Hele bir de aylardan temmuz ise bir başka... Sahilde insanlar kol kola sımsıcak...” Böyle başlıyor o meşhur şarkı.
Akdeniz cıvıl cıvıl, akşamları bir başka ve aylardan temmuz.
Bir zamanlar devlet memuruydum. Garantili bir gelirim olması için devlet sektöründe çalışıyordum. İşim ve kazancım “Normal” sayılacak seviyedeydi. Ancak bu normal seviye ailemi geçindirmeye yetmiyordu. Emekli olduktan sonra mecburen EK İŞ yapmaya başladım. Network Marketing işi o zamanlar Türkiye’de yeni başlamıştı. Bu iş evden yapılabiliyor, seninle gittiğin yere geliyor, gittiğin yerlerde de yapılabiliyordu. Bu işi sevmiştim.
Öğretmenken akşamları yorgun olarak, iki vasıta ile silkile sarsıla geç vakitte eve dönebilirdim. Akşam yemeğinden sonra eşim bir de çay yapardı. İnanın çaydan ikinci üçüncü yudumu alırken yorgunluktan bardak elimden düşecek gibi olurdu.
Önceleri, Akdeniz’in Türkiye’nin güneyinde bir yer olduğunu, oralarda güzel bir yaşam tarzı olduğunu bilirdim sadece. Denizi, kumu güneşi bilmezdim. Ayların ise Temmuz, Ağustos, Eylül olması hiç fark etmezdi. Bizim için tüm aylar, yılın 365 günü aynıydı.
Birkaç yıl önce bir gün gazetede bir yazı okumuştum. Yazar, Marmaris’te kaldığı pansiyonda otuz kadar ailenin bulunduğunu ve bunların arasında da maaşlı tek ailenin bulunmadığını yazıyordu. Orada yazın tadını çıkaranlar, çeşitli İŞ kollarındaki esnaflar, araç tamircileri, imalatçılar çıkarmaktaydı. Yani Memurlar değil, kendi hesabına çalışanlar. Yazıda ayrıca binlerce Üniversite mezununun boşta gezdiğini belirtmekteydi. Ve gençlere güzel bir öğütle bitiriyordu:
“Gençler İŞ aramayın, Kendi İşinizi kurmaya çalışın. Aksi taktirde aylardan Temmuz olsa bile Akdeniz akşamları sizin için bir ayrıcalık taşımayacaktır.”
Bu yazıyı kimler okudu, bu öğüde uyan oldu mu bilmem ama, ben uydum. Sermayesiz ve risksiz, evden yapılabilen bir İşi kurdum, bizim durumumuzda olan bazı dostlarımızla birlikte yapıyoruz. Ve iki aydır tatildeyim.
Bu günlerde 1,5 Milyona yakın gencimiz devlet kapısında İş için sınava girmeye hazırlanıyor. Bunlardan belki çok çok çok azı kazanabilecek ve benim önceki yaşam tarzıma razı olacak. Akdeniz Akşamlarını göremeyecek, yaşayamayacak, ama belki şarkılarda dinleyebilecek. Şarkıda dinlerken gözlerini hafifçe kapatarak hayaller kurabilecek...
MUSTAFA UZELLİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.