- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MAZLUM ÜLKELERİN EN BÜYÜK DÜŞMANI:A.B.D.
Şimdiye kadar yaptıklarına bakarsak, insanlık aleminin ve mazlum devletlerin en büyük düşmanı, en korkunç devlet;Amerika Birleşik Devletleri’dir. İşte yaptıklarından bazıları.
-1898 yılında Meksika’yı işgal etmiş, aynı yıl Küba’ya girmiştir.
-1921 yılında Nikaragua’ya saldırıp anti emperyalist direniş hareketinin lideri Sandino ile birlikte 300 devrimciyi öldürerek uzun yıllar sürecek terör dönemi başlatılmıştır.
-1945 yılında Japonya’nın Hiroşima ve Nagazaki kentlerine atom bombası atarak yüz binlerce masum insanı katletmiş, yüz binlerce kişiyi de sakat bırakmıştır.
-1950-1953 yılları arasında Kore’de yüz binlerce kişinin canına kıymıştır.
-1950 yılında milliyetçilik programı izleyen Arbenz, Guatemala Başkanı seçildi. Arbenz o zamanki Amerika Dış işleri Bakanı John Foster Dulles ve kardeşi Allen Dulles’in büyük miktarda yatırım yapmış oldukları United Fruit Company’yi millileştirmişti. Bunun üzerine CİA, Nikaragua diktatörü Somoza nın desteği ile Arbenz’i devirtti. Yerine Guatemala Silahlı Kuvvetler Komutanı Castillo Armas’ı geçirdi. 200 bin sivil Guatemalalı öldürüldü. Ve böylece Amerikan şirketlerinin millileştirilmesi,ne son verildi.
-1953 yılında İran’da Başbakan Musaddık’ı darbeyle devirdi.
-1963 yılında Güney Vietnam Başkanı Diem öldürüldü. ABD’nin Vietnam savaşı boyunca 4 milyon sivil hayatını kaybetti.
-1965 yılında Endonezya’da Suharto aracılığıyla yurtseverlere ve ilericilere karşı kıyım gerçekleştirildi. Yarım milyondan fazla insanhayatını kaybetti.
-Aynı yıl Dominik Cumhuriyeti’ne paraşüt birliği indirdi ve on binin üzerinde Dominik’liyi öldürdü.
-1973 yılında CİA’nın yer aldığı bir darbe ile sol eğilimli Salvador Allende öldürüldü. Yerine General Pinochet getirildi. Diktatör Pinochet döneminde beş bin sivil Şili’li sivil hayatını kaybetti.
-Kamboçya ve Laos’ta desteklediği gerici rejimlerle 1970-1975 yılları arasında süren savaşlarda bir milyondan fazla insan hayatını kaybetti.
-1977’de ABD El Salvador’daki askeri yönetime destek verdi. 70 bin Salvadorlu öldürüldü.
-1980’de CİA Afganistan’ı işgal eden Sovyet güçlerine karşı savaşmaları için Usame bin Ladin ve örgütünü eğitti.3 milyar dolar yardım etti.
-1981’de Başkan Regan yönetimi Nikaragua ’’Contra’’larını eğitti 30 bin sivil Nikaragualı öldürüldü.
-1982 yılında Amerika, Irak-İran savaşı’nda, Saddam Hüseyin’i destekledi. Ona milyarlarca dolarlık destek verdi. Bu savaşta her iki taraftan yüzbinlerce kişi öldü.
-1983 yılında Amerika bu defa Grenada’yı işgal etti, yüzlerce yurtsever öldürüldü.
-1986 yılında CİA ajanı ve Panama başbakanı No, Amerika’nın emirlerine karşı çıkmaya kalkışınca, ülkesi ABD tarafından işgal edildi, Noriega tutuklandı. 3 bin Panamalı sivil öldütrüldü.
-1991’de ABD Kuveyt’in işgali üzerine Irak’a girdi. 6 haftada 85 bin ton bomba atıldı. Ürdün Kızılayı’na göre savaşta 113 bin sivil Iraklı öldü. 1991 den 1998 e kadar ise uygulanan ambargo sonucu kötü beslenme ve hastalık nedeniyle yarısından fazlası çocuk olmak üzere bir milyondan fazka Iraklı hayatını kaybetti.
-ABD’liler yalnızca 1945-1975 yılları arasında tam 215 kez askeri güce baş vurdu.
Buraya kadar yazdıklarım A.B.Devletleri’nin insanlık alemine ve mazlum devletlerin en büyük düşmanı olduğunu göstermiyor mu?
Karar sizin!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.