- 622 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zamanda Yolculuk
Zamanda Yolculuk
Zamanın, maddenin 3. Boyutunda mekana yani maddeye izafi açığa çıktığını düşünüyorum. 4. Boyut hakkında, somut bir deney olmadığına göre 4 dahil üzeri boyutlardan söz etmek de sadece teorik olacak! Kısaca 4. Boyutu tarif edemeyenin daha fazlasından söz etmesi, deneysel olmaz! Hatta Boyutsuzluğu, 1. Tercih boyutunu, 2. Tasarı boyutunu da deneyimlemek mümkün değil. Bu algılanabilen mevcut boyuttan yani 3. Boyuttan, yukarı ve aşağı fikir yürütmek gibidir! Hayali veya soyut boyutları çıkarınca elde kalan, 3. boyut! O halde algılanabilen tek boyut, 3. Boyut. Sadece 3. Boyut algılandığına göre o aslında tek boyuttur! Yine de alt boyutlardan teorik olarak söz edilebilir. Geometrik olarak.
Termodinamiğin ikinci yasası: Belirli bir sıcaklık derecesindeki ısı, tamamen işe dönüşmez! Entropi ve zaman oku ile alakası bu nedenle! Enerji dönüşürken mini kayıplar yaşar! Işık hızı, maddenin 3. Boyuttaki sınırı gibi. Işık hızı aşıldığında madde, 3. Boyutta gözlenemez! Gözlenecek olan, gözlemden daha hızlı olduğu için. Bu tespitler teorik. Işık hızı kadar gözlem, deneysel; fazlası teorik.
Zaman yolculuğu, zaman okunun yönünde yani ileriye olabilir! Ama geri olmaz. Bu entropi yüzünden olmaz! Zamanda ileri gidip geri dönen, zaman okundan ayrılmış olmaz! Ayrıldığı mekanı bulamaz! Mekandan kasıt, ayrıldığı kuantum ortam. Dünya’dan ayrılan bir zaman yolcusu döndüğünde, Dünya hakkında dünyalılardan daha fazla bir şey bilemez! Kendisi için zaman yavaşlamıştır diğerleri için daha hızlı akmıştır. Zaman oku bozulmamıştır. Işık hızına yakın giden bir trende öne doğru koşan biri ışık hızını aşar mı? Aşamaz! Çünkü aynı enerjinin sakınımı- korunumu gibi bir nedenle trenin içinde öne koşan için zaman yavaş akacaktır. Aslında zamanda yolculuk, mutlak olarak mümkün görünmüyor. Teorik olarak çok şey söylenebilir!
Son tahlilde; zamanın gerisinden de ilerisinden de bize ulaşacak bizim kuantum alanımızı kapsayacak bir etki mümkün değil. Yani zaman yolcusu ile karşılaşmamız ya da zaman yolcusu olmamız imkansız. Işık hızına yakın gidip, zamanı yavaşlatıp zamanı kendi hızlarında yaşayanlardan fazla yaşamak da mümkün değil. Hepsi izafi. Komedi filminde "Zaman makinesi" yapanın, bir çadırda bekleyip; "Deminden şimdiye geldim! Süre uzatılır ise daha sonrasına da gidilir!" benzeri bir durumdur, zamanda yolculuk. Zaman ile ilgili spekülasyonların çoğu, insanların şimdiki zamanını hedef alır. Yani ya eski zamana atar ya da ileriye... Şimdi gereği gibi yaşanır ise geçmişe güzel anılar bırakır, gelecek için de ümit.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.