- 425 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Genelleme değildir
Bunlar genelleme değildir,
(ama genelde böyledir.)
İkisi de aynı tanrıya, aynı peygambere, aynı kitaba inanır.
---Biri ibadetini Türkçe yapar, duasını sessiz ve gizli eder.
Diğeri ibadetini Arapça yapar, duasını göstere göstere, yüksek sesle söyler.
---Birinde insanın tanrıyı bilebilmesi ve bulabilmesi için, önce kendini bilmesi şartı koşulur.
Diğerinde tanrıyla kul arasında elçiler aracı olur.
---Biri her dine mezhebe saygı duyar.
Diğeri kendinden başka herkesi İslam’ın düşmanı sayar.
---Birinin inancı kısa öz ve nettir, her hangi bir etnisitenin hayranı değildir.
Diğeri Arap egemenliğindedir, Arabın İslam ritüellerini sorgusuz sualsiz ibadet kabul etmektedir.
---Biri inancın, barışın, esenliğin, ahlakın Türkçesidir.
Diğeri kinin, nefretin, kanın ve gözyaşının Arapçasıdır.
---Biri mezhepten ziyade, tarihi bir ulus olabilecek insanların felsefesidir.
Diğeri "İslam ahlakı"nı ayaklar altına alan, hadisleri, ayetleri ordan burdan aparan, kafalarına göre bir din ve dünya yaratan insanların mezhebidir.
---Biri ozan kültüründe, bağlama çalar.
Diğeri Arap kültüründe, tasavvuf müziği var.
--Biri insanı insan olduğu için sever ve insan soyundan gelenleri kendine rehber edinir.
Diğeri kendinden olanı bilir, şeyhi, hocayı, imamı, mollayı kendine rehber edinir.
---Biri muaviyenin zulmünü bilir, ezelden beri yezide kin duyar.
Diğeri muaviyeye hz (sayın) diye hitap ederken, yezitten de sonradan imana gelmiş biri olarak bahseder.
---Biri laik düzeni benimser, sanata, bilime, gelişime her zaman açıktır.
Diğeri molla yaşam tarzını düstur edinir, (gelişime kapalı) cahil ve bağnazdır.
---Biri dini hayatın merkezine oturtmaz, baskı uygulamaz, kitlesini ibadete zorlamaz.
Diğerinde baskı vardır, herkesin ibadet etmesi şarttır.
---Biri ibadethanede kadın erkek ayırmaz, içerikçidir.
Diğeri ibadethaneyi ayrı tutar, şekilcidir.
---Birinin hayat anlayışı birlikte yaşamak.
Diğerinin hayat formları ayrışmak ve kutuplaşmak.
---Biri dini siyasete karıştırmaz.
Diğeri dinsiz siyaset yapmaz.
---Biri mücadeleci ve direnişçidir.
Diğeri her işi Allah’tan bekler, kadercidir.
---Biri devrimcidir, aydındır, solcudur.
Diğeri Arap geleneği izinde, çoğunluğu sağcıdır.
---Biri nerede bir düşkün görse yardımına koşar.
Diğeri insanlara yaptığı iyiliği cennete gitmek için yapar.
---Biri saygılı ve saygıdeğer bir toplumdur.
Diğeri sadece kendi gibilere saygı duyar.
---Biri hiç değişmez, özünü hep korur, inanci insanının öz kimliğidir.
Diğerinin inancı hibriddir, transgendir. Yani genleri bozuktur, sokuşturmadır, dayatmadır. Ne idüğü belirsiz yozun yobazın saplantılarına kapılıp gitmektedir.
Bir de, bir tarafın tarih boyunca diğer tarafı düzenli olarak katledişi vardır ki; o konuya değinmeyeceğim.. Ehl-i beytin, mansurların, nesimilerin kanı bunların ellerindedir.
*Müsadenizle*