- 269 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MUTLU OLMA SANATI
MUTLU OLMA SANATI
Bu hayatta hiçbirimiz mükemmel değiliz, ne kadar istesek de mükemmel olamayız. Beşer şaşar misali hepimizin eksiği gediği vardır bu hayatta. Bu da bizi ister istemez sinir strese ve üzüntüye sürükler. Haliyle bunların hepsini topladığımızda mutluluk hanemize eklendiğini görürüz. Tabi olumsuz olarak…
Peki öyleyse bizler mutlu olmak için ne yapacağız? Biz zaten mutlu olamıyoruz deyip her şeyi akışına mı bırakacağız? Hayır, tabii ki... Böyle bir davranış biz insanlara yakışmaz. Yapmamız gereken tek şey küçük şeylerden de mutlu olmayı öğrenmek olmalıdır. Evet, mutluluğun belli bir formülü yok belki ama mutlu olunacak o kadar çok şey var ki bu hayatta.
Hayat felsefemizi bu doğrultuda oluşturmak bize hiç beklemediğimiz kazanımlar sunacaktır. Bu da bizi doğrudan mutluluğa götürür şüphesiz. Çünkü elindekiyle, azla yetinmeyi bilen insan sahip olduklarına şükreder, sahip olamadıklarına ise üzülmez. Çünkü bazen az olan şeylerin ederi daha fazladır. Çok olan her zaman mutluluk vermez zaten insana.
O yüzden mutlu olmak için kendinizi paralamayın. Mutluluğu uzakta değil, kendinizde arayın ve sahip olduklarınızla yetinmeyi öğrenin. Unutmayın, mutluluk çokta değil, azdadır; yapamadıklarınızda değil, yapabildiklerinizdedir ya da sahip olamadıklarınızda değil sahip olabildiklerinizdedir kim bilir? Hayatınız boyunca mutluluğu bulmanız dileğiyle. Mutluluğunuzun dalga dalga yayıldığı bir bayram geçirmeniz temennisiyle.
(NECATİ DİLEK)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.