- 235 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
resim sanatı öğretmek usulleri...ard-öyk...17-2021
KOPYA YÖNTEMİ:
Klasik, kanonik resim tarihi eserleri kopyalayarak öğrencilerin çalışmalarını kastettiğimiz anlaşılıyor. Bu usulün çok rabıtalı ve ilkeli izlenmesi lazımdır. Aksi takdirde öğrenci- sanatçı zarar görür.
Vazgeçilemezliği ise usulün teknik ve beceri gelişimine elzem derece de yararlı olmasıdır.
KOLAYDAN ZORA GİDİŞ YÖNTEMİ:
Kroki çizmekten başlayan resim çizimi eskize oradan etüde daha sonra kompozisyona ve ressamın konulu kompozisyonuyla son bulur.
MÜZİK YÖNTEMİ:
Müzik dinletisinin görselliğe çevrilmesine denir.
BELLEK YÖNTEMİ:
CROQUİES ve ya otomatik karalamadan başlayan resimleme becerisi bellekten ressam kompozisyonlarını resimlemeğe başlar.
ÇOÇUK SANATI YÖNETİMİ:
Bütün inisiyatifin çocukta olduğu libere bir resim çizme süresine Franz Çizek’in verdiği teorik kavram isimdir.
PSİKOLOJİK RUHSAL ANALİZLER:
Ressamın ve ya resim çizerinin ruhsal dünyasının okumalarının yapıldığı usule verilen isimdir.
SANAT YOLUYLA EĞİTİM:
Herbert Read’ın teorisidir: Rekreasyon zamanların aktifleştirmek için yapılan çalışmaların tümü: Varoluşçu bir anlayışı barındırdığı söylemek olur.
SANAT VE İŞ- EĞİTİMİ:
Görsel ve üç boyutlu inşaa sanatını sentetik ve ya analitik kurgulamak; eğitim- öğretimine verilen isimdir.
RESİM EĞİTİMİN GENEL EĞİTİM İLE BAĞDAŞIMI:
Pestalozzi’nin görüşüdür: Matematik, geometrik, fizik, kimya, filoloji ve diğer derslerin resim dersiyle; resim dersinin diğerleriyle bağdaşmasıdır.
DRAMA:
Resmi yapılacak model: Natürmort düzenlemesi, hazırlığı, inşaa süresi zarfında geçen tüm koşuşturmalar, konuşmalar, davranışlar... hepsine drama denir.
DEMONSTRASYON:
Ressamın resim yapma zamanının seyredilmesi zaman zarfına verilen isim- kavramdır.
BİLGİSAYAR:
Youtube’da resim sanatı linki seyretmek ve oraya link atmak projeleri hazırlamak.
Yalçıner Yılmaz
Akçansa Güzel Sanatlar Lİsesi Görsel Sanatlar Lisesi
Çanakkale
15-05-2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.