- 473 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Bayram Böyle Geçti!
Bir bayram böyle geçti!
Alışverişiydi, temizliğiydi derken "Bayram Sabahı" geldiğinde tatlı bir telaş ile tüm hazırlıklar bir kez daha kontrol edilip, yerli yerinde bulunduktan sonra Bayram Namazı için beldemiz Bahçeli Yeni caminin yoluna pandemi önlemlerimizi alarak seccademiz de koltuk altında olmak üzere yola koyulduk. Bayram Namazı bitimi insanların bir birine tebessümü, sevecenliği ve hoş görüsü bir birine dokunmadan gözleriyle bayramlaşması görülmeye değer tablolardan birini oluşturdu.
Aile büyüklerimizin adeti olduğu üzere bayram namazı eda edip eve dönünce Arifeden ıslatılıp bekletilen yarı etli nohut yemeği "bayram yahnisi ve pilavını" kahvaltı yerine afiyetle yedik. Bayram yahnisi bizim beldede pek bilinmez yerleşik Kayseri adetidir. Rahmetli annem Leman Özkan (mekanı cennet olsun) çok genç yaşta babamın ilk görev yeri olan Kayseri ye gelin gittiğinden ve köklü Kayserili ailelerin bulunduğu Aydınlık Evler semtinde yıllar yılı bu insanlarla güzel komşuluk ilişkileri kurduğu için bu kadim Kayseri “bayram yahnisi” bizim yaşantımıza da girip yer etmiş. Ebediyete intikal eden tüm aile efradını yâd edip sofra duasını da yapıp bayramlaşma faslına geçtik.
Salgından dolayı evladım Alican’ın Muğla dan görüntülü 17 günlük kapanmayı fırsata çevirip kendini yanımıza atmayı beceren kızım Pelinin canlı bayram kutlamasıyla aile bayramlaşmasını hızla bitirdik. Lakin bayram harçlığı ritüelinden kurtulamadım. Baba evinin kapısı pandemiye rağmen çoğunluğu akraba ve yakın çevremizin çocukların gelişiyle panayır yerine dönüşü verdi. Annem sağlığında "Bayramı çocuklar yaşamalı. Bu tadı ,bu hazzı unutmasınlar büyünce onlarda kendi çocuklarına yaşatsınlar." Diskuruna uygun olarak Bayram harçlığı olarak standart 20 TL’nin(evet yalnızca yirmi) dağıtımı ile çocukların bayram sevincine karınca kadarınca destek sunduk.(Standarttı delenlerde olmadı değil elbet. Rahmeti Cevdet emmimin küçük oğlu Alper Özkan’ın oğlu Yekta başta olmak üzere kızım Pelin Feride bu yıl harçlık çıtasını davranışlarıyla elli hatta yüz seviyelerine çıkartarak cüzdanımın hafiflemesine ciddi katkı sundular.
Maske, mesafe, temizlik kurallarına uygun yaşayan büyüklerimizin bayramlarını tebrik edip baba ocağına bizle bayramlaşmaya gelen bizden yaşça küçük hısım ve akrabalarımızla şeker tadında ve nerede eski bayramlar minvalinde sohbetlerle birinci bayram gününü tamam ettik.
İkinci ve üçüncü günlerde benzeri etkinliklerle ve sıkça görüntülü telefon konuşmalarıyla geçip gidiverdi. Salgında üçüncü dini bayram kutlamamız olduğu için hayli tecrübeli olduğumuzu söylemeliyim. Alış veriş, bayramlaşma saate uyum kolluğa yakalanmama vb Tüm deneyimlerimiz bu Ramazan bayramını daha rahat geçmesine vesile oldu. Buna da alıştık ya huu.
Elbet Bursa’dakiler İstanbul’dakiler İzmir dekiler Ankara dakiler Diyarbakır’dakiler Muğla dakiler Bolu dakiler geçen iki bayram da olduğu gibi yine gelemediler. Biz bize düşen görevi yaptık. Çıramız yandı, ana baba ocağının kapısı açık tutuldu. Cihangir Özkan Alper Özkan Şeyma Özkan çıra yakma nöbetini kesintisiz benle birlikte tuttular. Sağ olsunlar var olsunlar. İkinci nesil Pelin F. Özkan Yekta Özkan Bulem Özkan ve elbette kıymetli anneleri yengemiz Saime ye de binlerce teşekkürü borç bilirim. Uzaktakilerin pandemiden kaynaklı gelemediği bu bayramı da neşe içerisinde geçmesine katkı sundular.
Yaz tatili yaklaşırken ön bir tatil gibi gelen bu on yedi günlük kapanma ümit ederim salgının yayılma hızını yavaşlatmaya yetmiştir. Evet bir bayram daha geçti ömrümüzden. Bir kez daha bu kadim coğrafyada tüm inançların, kültürlerin ve dillerin huzur ve barış içinde bir arada yaşayacağı günlere kavuşmanın ümidiyle, Ramazan Bayramının tüm insanlığa barış başta olmak üzere zulmün olmadığı özgürlüklerin doya doya yaşandığı bayramların müjdecisi olan bir bayram olması ümidi ile Ramazan Bayramınız bir kez daha kutlu olsun.
Göksel Rıza Özkan
Okur / Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.