- 627 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Oysa Herkes Öldürür Sevdiğini
Oysa Herkes Öldürür Sevdiğini
Oscar Wilde’nin bilinen şiiri...
Şiiri satır satır yazmayacağım. İçerik, aşağıda!
Kimi bir bakışı ile, kimi dalkavukça sözler ile. Korkaklar öpücük, yürekliler kılıç darbeleriyle. Kimi gençken, kimi yaşlıyken; şehvetli ellerle, kim altından ellerle. Kimi yeterince sevmez, kimi fazla sever! Kimi satar, kimi de satın alır! Kimi gözyaşı döker, kiminin kılı kıpırdamaz öldürürken! Çünkü herkes öldürür sevdiğini.
"Ölesiye sevmek" ile "Öldüresiye sevmek", birbirine paralel. Kimin ölesiye kimin öldüresiye sevdiğini anlamak, "Ölüm" gerçekleşince anlaşılıyor! Sevdiğini öldürüp kendi sağ kalan için "Öldüresiye sevmek" tabiri yerinde. Bazı kendini de öldürüyor ölesiye- öldüresiye seven!
Buradaki "Öldürme", sadece can alma olarak düşünülmemeli. Bazı tırnak içi "Çok sevilen" değerler öldürülür! Bazı uğuruna ölünecek kadar değerli bulunan, ideolojik veya kutsallar idam edilir! Ahlak öldürülür mesela! Şairin dediği gibi; "Oysa herkes öldürür sevdiğini". Öldürme eylemi, "Sevgi" ile tetikleniyor ise "Sevgi" olmasa belki de "Ölüm" de gerekmeyecek! Yani insan sevmediğini öldürmez! Veya öldürmesini gerektirecek bir etki sevmediğine karşı oluşmayacak! Sonuçta insan sevmediği ile rezone olmaz veya muhatap olmaz. Bu da öldüresiye bir duruma yol açmaz! Şiirin işaretine göre bu söylenebilir! Bir başka şair de "Oysa herkes öldürür sevmediğini!" der ise o da değerlendirilebilir!
Son tahlilde; ortada olan, şairin gözüne çarpar ve görünen üzerinden şiire yansır. Ölümüne sevmek, ölüm getirebilir ise ölümüne sevenin de sevgisi istenmez! Yani sevmese daha iyi olacaksa, "Dağınık kalsın"; "Sevmesin" daha iyi. Bu sefer de sevmediğini öldürmeyi meşru görebilir! O halde ne sev, ne de sevme; rahat bırak yeterli. Ortalık ölümüne sevenlerin, cinayetleriyle dolmasın.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.