- 344 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
sanat ağırlıklı sanat eğitimi... ard-öyk...15-2021
"En iyi bildiğimiz; anladığımız kadar olandır."
Almanya’da Alfred Lichtwark kentsoylu bir sanat tarihçidir. Bunlar Almanya’da rönesans sanat eğitimi akademeğine karşılık modern bir akademik disiplin meydana getiriyordular.
Alfred Lichtwark (1852- 1914) visual art education/ görsel sanatlar eğitimi sahasında çalışmağa başlamıştı.
Modern resim, resmi rönesans klasizminden kurtarılması, çağdaş resim sanatı; Bauhaus Okuluyla devam ettirerek süreci oluşturduğunu görüyoruz.
Dünya resim akademiği artık; VİSUAL ART EDUCATİON akademiği disipliniyle kabul görmektedir.
Ve Kuzey Amerika bu akademiğin yeni ve gelişkin mercii ve merkezidir.
Rönesans, resim öğretirken modernizmin hiç bir yanıyla örtüşecek tarafı yoktu.
Genel üslup şahsi üsluba evrilmekte zorlanıyordu. Ve sanatçıya artwork disiplinini öğretemiyordu. Genel üslup neredeyse tek üslup halindeymiş gibidir. Artwork çeşitliliğine şans tanımayan bir disiplindi.
Modernizm artwork ontolojisi çok farklıdır rönesans’tan. Gelişmekte olan ülkelerin eğitim ve kültür kurumları bu disiplini anlamakta zorlanmaktadır.
Modern ressamın stili şahsi stil değildir. Bir dil stilidir. Dil stili ise artwork yasalarına bağlı bir ürün ve de bir icattır.
Bauhaus Okulundan Kurt Schwerdtfeger görsel sanatlar disiplini ve eğitimini şöyle açıklamıştır.
1- Renk Teorisi (İtten) tamamen öğretilir.
2- Biçim- form elemanları öğretilir, kavratılır. Form ilkeleri einfüglung seviyesinde işlenir.
3- Konu, tema, felsefe içeriğiyle beraber üslup- stil, kompositium- konstrüksiyon edilerek artwork meydana çıkartılır.
Yalçıner Yılmaz
13-05-2021
Çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.