Damdan Düşeni Ancak Damdan Düşen Anlar
İnsan hep düşer kalkar. İyi günü olur kötü günü olur. Dibi de görür zirveyi de. Fakirliği de görür zenginliği de. Hep bunlar onun için bir tecrübe olur. Hayatı anlamasına neden olur. Elbette söz sedece maddi yönlü olanlara ilişkin değildir. Farklı farklı düşülür kalkılır. Kimisinde kayıp varlıksaldır, kimisinde sağlıksal, kimisinde ise makamsal mevkiseldir.
...
Yaşam biriktire biriktire ilerler. Her gün yeni bir şey öğrenirsiniz. Her yapılan yanlış yeni bir deneyimdir, sizi hayata hazırlayıcı şeydir ve ilerde olacak olanın güvencesi, ön habercisidir.
...
Hayata zirvede başlayıp zirvede tamamlayan yoktur. İyi imkanlarla başladığınız yaşam bir yerlerde kırılmalara uğrar ve bir bir elnizdekini avucunuzdakini kaybedersiniz. Kaybedersiniz de yeni şartlara nasıl alışırsınız. Zorluğa ve yokluğa nasıl katlanırsınız. Düştüğünüz yere nasıl çıkarsınız. Tüm bunları kime nasıl anlatırsınız.
...
Bunu ancak sizin konumunuza düşmüş, yaşadıklarınızı vaktiyle yaşamış ya da şu an yaşamakta olanlar anlar. Aynı dönemden geçmiş, aynı zorluğa katlanmış ve buradan tekrar kendisini kurtarmış olanlar anlar. Başkalarının anlaması beklenmez. Yardımcı olur diye düşünülmez.
Kemal GÜL
12.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.