- 434 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
TİLKİ
Tilki ormanda nefes nefese koşuyormuş.
Karsısına çıkan kaplumbağa:
“Tilki kardeş ne bu telaş?”
Tilki:
“Ormana maliyeciler gelmiş. Şimdi bir bakarlar bende kürk, hanımda kürk, çocuklarda kürk, dünyanın vergisini yazarlar.” Demiş.
Bunu duyan kaplumbağa telaşla yürümeye başlamış.
Onu telaşlı gören Leylek:
“Hayrola kaplumbağa kardeş ne bu telaş?” Diye sormuş.
Kaplumbağa:
“Maliyeciler ormandalar. Bende ev, hanımda ev, çocuklarda ev, yakalanırsak dünyanın vergisini alırlar bizden.” Demiş.
Leylek de hemen uçuşa geçmiş.
Ağaçların üzerinden maymun seslenmiş:
“Leylek kardeş, ne iş? Bu ne acele?
Leylek:
“Vergi memurları herkese ceza yazıyormuş. Bende yazlık, hanımda yazlık, çocuklarda yazlık, vergi borcundan batarız.” Demiş.
Maymun bunu duyar duymaz koşarak ağaçtan ağaca atlamaya başlamış.
Papağan sormuş:
“Neden ve kimden kaçıyorsun maymun kardeş?” Bunu duyan maymun şak diye durmuş.
Maymun:
“Sahi ya! Benim kıçım açık, hanımın kıçı açık, çocukların kıçı açık... Neyimi alacaklar, ben niye kaçıyorum?” demiş.
Buradaki yazılan hikâye hiçbir maliyeciyi kast ederek yazılmamıştır. Kutsal görevlerini yapan bütün maliyecileri yürekten tebrik ediyorum. Dünyanın en zor işi para, mal melal işidir. Tüyü bitmemiş yetim hakkın vardır. Bu yüzden en çok dikkat etmeleri gerekenler maliyecilerdir. Çünkü sorumluluğu çoktur. Hem bu dünyanın hesabı vardır hem de ahiretin. Allah yardımcıları olsun diyorum.
09.05.2021
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.