Ağzında Bakla Islanmamak
Hepimizce bilinir ağzında bakla ıslanmamak deyimi. Deyim bilindiği gibi muhatapları da bilinir. Çevremizde vardır böyleleri. Daha siz bir lafı söylemeden o başkalarına yetiştirir. Bir nevi posta vazifesi görür. Aldığını karşıya, başkalarınınkini size iletir. Palavradan şeyler hemen yayılır bu insanlar sayesinde. Hani denilir ya adama bir laf ettik sonra dönüp biz de inandık diye.
...
Bu tiplere özellikle yayılmasını istediğiniz şey söylenir. Önemsemediğiniz, hafife aldığınız, duyulmasında bir mahzur görmediğiniz sözler söylenir. Hatta birilerine bir mesaj vermek istediğinizde, laf doğrudan ulaşsın dediğinizde de seçilecek bir yoldur bu.
...
Ancak bu kişilerin ağırlığı olmaz. Sende bende olumlu bir kanaat bırakmaz. Yanında sakınılması gereken söz söylenmez.
...
Böyle olmakla birlikte bir iş yaptıkları da muhakkak. Bu tipler olmasa bu işler nasıl yürüyecek. Lafı kim yetiştirecek. Mesaj nasıl ulaşacak, kim nasıl etkilenecek?
...
Hiç bir varlık nedensiz değildir, sebepsiz yere var edilmemiştir. Her birimiz ayrı dünyayız, apayrı varlığız. Kimimiz suskun içe dönüğüz. Kimimiz coşkulu dışa yöneliğiz. Bazılarımız sır saklar, içinde tutar, bazılarımızsa lafı hemen muhatabına yetiştirir, yayılmasını sağlar.
Kemal GÜL
11.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.