- 398 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇMİŞTEN GELECEĞE MİRAS
GEÇMİŞTEN GELECEĞE MİRAS
Oldum olası bölgemizde taşıyıcılık, geleneksel bir haldir. Biz aşiret töre ve uyumuna yatkın bireylerin potansiyeliyiz. Genlerde bu vardır, kalıcı ve ebedidir. Hamurumuz mayamız bu. Gördük öğrendik yaptık. Bu olgu tarzımızın mimarıdır. Görenek anane tarzımız harcımız oldu. Duvarlarımızda temelimizde var. Bizi biz eden bu haslet ezelden ebede var. İşte bu öğreti toplumun meydana çıkışının yolu olmuştur. Aşiretlerimiz kader birliği amacı ile yörelerden bu beldede öbeklenmişler. Yukarı mahalle ilk saraç ustamızla başladı. Köy altı denildi devamına. Kahveler yoktu odalar vardı. Bir ayak daha ilerledik açıldık kırlara. Göçler katılımlar kaynak perçin oldu. Kalkanlısı balkanlısı Karslısı Edirnelisi hepten mozaikleştik. Renk boy alaşımı aşuremiz keşkeğimiz oldu. Tarana bulgur pilav can ciğer kuzu sarması dolması tacımız. Adımız HELVACI kaldı. Helva gibi kardık sardık sadık olduk. Köy altı oldu kahveler ocağı. Onlarca kahve bahane. Akşam iş dönüşü el yüz yıkanıp kahvelerde duman altı olduk. Sohbet odaları çay odalarına karıştı. Eski oda modu aşıldı. Rahat odalardan sandalye tahtı bahtı başladı. Öbeklendik çöreklendik. Gece yatmak uyumak için evde olduk sadece. Fırın bakkal Pazar dahi köy altımız kahveler meydanında. Merkez herkes oldu. Orası ekol okul yaşam atölyemizdir. Peştemalı bağlıyan geldi kuruldu. Rüştü ispat meydanda. Gençler yaşlılar kafa denkleri normalde oluştu buluştu. Burası halk, burası kıratlı, burası demokrat, burası buraysa. Derken çağlar atlandı. Tekerler döndü. Kağnı geçti bitti. 1970 lerde tekelleştik. Elektrik su Belediye derken tonton kahya geçti gitti. Posta devri zaman duvarını uçurdu. Uydu vardı uzaya ay devri aşıldı. Onlara aya vardılar ayak bastılar. Biz uzayda takıldık kaldık. İletişim uzmanlarımız yetişti. Bakkal defterleri gündemden kalktı. Kartlar taze nazenin. İşte o sıralarda geç de olsa düşünen ler odaları yeniden keşfettiler. Mal bulmuş garipler misali toplum yoğunluğu hücuma geçti yeni işgaller istila alanları yaratıldı paylaşıldı. Paylaşımlar medyatik odalar kafaların dengine yaşa başa göre hasretler Paylaşıldı sardı sarmaladı toplumu. Arayanlar dengini buldu. Hengamede ayak uydurma erme tutma aşkına erdik burada. “DEDELER ODASI” Sizler için kuruldu. Amacı önsözü okunur. Kaliteli geleceğe yönelik yararlı işlem ve söylemlerin potası. Kaynak pınar kuyu olsun deye. Yakışan uyan çeşmeler kurma Arzu isteği ile talipler davet edildi. Dalgacılar alaycılar oldu. Kendine güvenenle beğenmeyenler elbet olacaklardır. Onlar Zaten yerlerinde sayar satarlar. Asla kımıldamaz sabit çividir. Takmayan tapmayan kopmayan sağlam geleceğe gidenler. Sizler Bizlersiniz. İzler Gözler seniz. Kendinizi gözlersiniz. Saygılar sevgiler hepimizle olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.