- 529 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DENİZ GEZMİŞ VE ATATÜRK.
DENİZ GEZMİŞ VE ATATÜRK.
Şimdi sizinle paylaşacağım konu Atatürk ve Türk solu’nun önder isimlerinden Deniz Gezmiş. Deniz Gezmiş’in Atatürk ile ilgili düşüncelerine bakalım, değerlendirelim. Bakalım gerçekten de Deniz Gezmiş Atatürk düşmanı bir Komünist miydi yoksa Atatürk’e bağlı bir Komünist miydi?
Deniz Gezmiş Mahkeme Savunması
Öncelikle Deniz Gezmiş ilk başlarda Atatürk’e bağlıydı fakat daha sonra Sosyalizm’e yönelmiştir diyenlere göstermek istiyorum bunu. Deniz Gezmiş gibi 68 kuşağının %99’u Atatürkçü kesimden oluştuğunu inkar edenlere göstermek istiyorum bunu. Deniz Gezmiş’in Atatürk’ü sevip saymasının "yaşasın halkların kardeşliği" düşüncesine ters olduğunu düşünenlere gösteriyorum bunu.
Deniz Gezmiş Mustafa Kemal Yürüyüşü
Buda 1 Kasım 1968’de Samsun’dan başlayıp 10 Kasım 1968’de son bulması planlanan yürüyüştür. Bu yürüyüşe Deniz Gezmiş’in görüşlerinin daha olgunlaşmadığı söylenmesine verilebilecek en güzel cevap yukarıda ki savunmadır ki anlamak istemeyene davul zurna az orası ayrı.
Abisi Bora Gezmiş ile yapılan röportaj
Deniz Gezmiş Atatürk’ü sevmezdi.", "O Sosyalist idi, Atatürk’ü devrimci olarak görmezdi" gibi söylemler için ne diyorsunuz?
BORA GEZMİŞ: Deniz’in Atatürk’ü sevmediğini iddia etmek için bir delil ortaya koymanız lazım. Yalnız Deniz değil, 68 Kuşağı’nın yüzde 90’ı Atatürk’ü referans alarak "2. Kurtuluş Savaşı’nı başlattığını" söyler. Deniz hem Sosyalist’ti, hem Atatürkçüydü.
Bunu söylemek o kadar kolay ki; Deniz’in Atatürk’le ilgili Samsun’dan Ankara’ya Atatürk yürüyüşünde ’Türk halkına’ diye açıklamaları var. Bazıları da diyor ki; önce Atatürk’ü referans alıyordu ama sonra Sosyalizm’e kaydı. O zaman da Deniz’in Mamak’taki en son savunmasını okuyacaksın. Mahkemede savcının "Bunlar Atatürk demezler, Mustafa Kemal’in kalpaklı resmini kendilerine referans alırlar..." şeklinde iddiada bulunması üzerine Deniz, "Atatürk’ü en çok koruyan biziz" der
Ey Atatürk düşmanı Sosyalistler! Sosyalizm’in yurtseverlik olduğunu hainlik olduğunu bilmeyenler! Bugün Türkiye’de solu bitirmek için elinden gelen herşeyi yapan yankee’nin kuklası olmayın! Mustafa Kemal modern, çağdaş, bir ülkenin temelini atan adamdır! Mustafa Kemal’e düşman olmak toplumu bölmektir! Sosyalizm birleştirmek için vardır bizleri birleştirecek ışık Mustafa Kemal’in ışığıdır!
Mustafa Kemal’i faşist düşüncelerinde kullananlar ve gericiler bizlerin en büyük düşmanıdır ve olacaktır!
Ey Kürt yoldaşlar, kardeşler, dostlar, bacılar! Bugün sizi Mustafa Kemal’e düşman ettiren Türkiye’deki kusursuz planlanmış oyundur! Gelin bu oyunu beraber bozalım! Ne Kürdistan tek başına Sosyalist olacaktır ne Türkiye tek başına Sosyalist olacaktır. Ya hep beraber Sosyalizm’e yürüyeceğiz yada yankee’nin kuklası olacağız! Mustafa Kemal bizim birleştirici ışığımızdır ve bu ışığa sahip çıkmalıyız Deniz’in dediği gibi bugün Mustafa Kemal’e sahip çıkanlar varsa onlarda bizleriz ve olmalıyız!
Yaşasın halkların kardeşliği, yaşasın tam bağımsız Sosyalist Türkiye!
Hepinize Devrimci selamlar! ☭
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.