Ak Dediğinize Asla Kara Demeyin
Bir insanı dost kabul etmişseniz asla düşman görmeyin. Baştan ak dediğinize sonradan kara demeyin. Arkasından atıp tutmayın, verip veriştirmeyin. Kendinizi küçültüp karşınızdakini yüceltmeyin.
...
Baştan iyi seçin dostunuzu arkadaşanızı. Anlamaya çalışın, menfi müspet yönlerini iyi tahlil edin. Size uyar mı uymaz mı, ilerde bir sorun yaşanır mı yaşanmaz mı baştan bilin. Şunu da bilin ki hatasız kul olmaz. Eğer varsa bir arkadaşınız günahıyla sevabıyla kabul edin. Yoksa dost ve arkadaş edinemez yalnız yaşamaya mahkum olursunuz.
...
Dostluk ilelebet sürmez, ahirete dek yürümez bunu bilin. Bir gün ayrılık kaçınılmaz olur bu günden görün. Gün gelir hiç nedensiz yere arkadaşınzla aranıza kara kedi girer yollarınız ayrılır.
...
Hep iyi dediğiniz iyi andığınız insana o gün kötü demeyin, asla bunu yapmayın. Bu hem sizi küçültür, hem de geçmişi incitir. Geçmişin hatırına ne kusuru varsa içinize atın. Çoğu şeyi unutun.
...
Sıkça rastlanır eski dosta saydıranlara, arkadan verip veriştirenlere. Onu yüceltirken kendisini küçültür oysa. Bir ekmeği paylaştıkları unutulur. Geçmiş ne iyi anılır ne güzel hatırlanır, tüm olumsuzluklar gün yüzüne çıkartılır.
...
Hep bunları düşünerek, dostu ilelebet saymalı, söylediğinize dikkat etmeli, onu yanlışlarıyla değil doğrularıyla kabul etmeli ve iyi anmalıyız. Başkalarına da bu yönlü örnek olmalıyız.
Kemal GÜL
10.05.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.