- 335 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Başarı Neydi?
Başarı Neydi?
Sen bir umut sarkıt karanlığa, merhamet sarkıt, takat sarkıt. Elbet tutunan olur bir gün. İçine gömüldüğün hayatın elbet bir anlamı olur. İnşirah bulur birileri elbet.
Umutları inşa etmek en büyük güç, yıkmak ise en büyük kötülüktür. İyiliğe yol, kötülüğe set büyük bir değerdir. Bu minvalde yol almak en kıymetli hazinelerdendir.
Dört başı mamur bir dünya ve gelecek yok önünüzde. Makine çarklarının her bir cıvatasının lüzum üzerine görevli olduğu biteviye bir devridaim içinde dünya. Aynı zamanda savaşlardan, acılardan, sıkıntılardan mülhem bir mazinin devamı sanki. Enkaza ev yapıp oturmuş gibi. Kavruk coğrafyanın sürgün yemiş, göçle buluşmuş çocukları bir taraftan. Hangi hayalben, hangi hayalsiz teskin eder onları. Olsa olsa başarıbiz gayretler, çalışmalar vaha olur çöllerine. Bireysel ikbal arayışlarının yerine bizikbali uygulamaktan, yaşatmaktan geçtiğini biliriz. Eğer herkes kendi yoğurduğu hamurla hemhal olursa, bizleşme ne mümkün. Resmi hep olumsuzluklar üzerine vasvetmek, kanıksamak, rutinleştirmek kaybettirecektir.
Ne gidebileceğimiz başka bir coğrafya var ne de hasbelkader bulunduğumuz başka bir yerimiz. Ne yedek parça montajcısı ne de turist eğlendirici bir coğrafyadayız. Kendi uçağını, kendi pusatını, arabasını, sanayisini ve genelde kendi kendine yetebilirliği olan bir ülke tasavvuru bizimkisi. Denizlerine, yeraltı zenginliklerine malik bir ülkü taşıdığımız.
Bizim bizden başka çokta dostumuz yok. Sıradanlaşacak, bayağılaşacak, yaşam yoksulluğu çektirecek tembellik yakışmaz bizlere. İstidada malik olmak için canla başla çok çalışmamız gereken bir coğrafyanın çocuklarıyız.
Başarı makam mevkii mi? Başarı tercihler mi? Başarı sabır mı? Yoksa başarı risk almak mı? Başarı mevzusuna yalınkat bakış açısı yerine geniş çerçeveden bakmak elzem olacaktır. Örneğin azmederek genel müdür olabilmek bir başarıyken, yanlış kararlar alan, yanlış yöneten ve sonunda ağır eleştirilere matuf olmak ne büyük bir kaybediştir. Başarıyı imha eden büyük bir başarısızlık örneğidir. Başarı; ehil bir görevi, doğru tercihlerle, iyi yapabilmenin eldeki kıymetidir.
Başarı uğruna, kimin neyi kazanıp kimin neleri kaybettiğinin belli olmadığı dünyamızda, kariyer için evlilik müessesesine dâhil olmayanı görmekte mümkün, iş kolik olup sağlığından olanı da. Ayrıca, insanlığın faydasına kendisini feda eden insanın başarısını büyütüp fedakârlığını da kutsarız. Bir taraftan aşırılıkların törpülendiği denge bir karar ararız hep.
Gayret kuşağını her daim belinde bulundurup ahlâkî umdeleri diri tutan insan için başarı kayda değer bir ödül olacaktır. Bu dünyada ne sirkeyi, sarımsağı hesaplamakla paça yenilebiliyor ne de vermeden alınabiliyor. Ataların dediği gibi, bedava peynir sadece fare kapanında oluyor. Velhasıl çalışmak çalışmak...
Hayatta ne yaparsak yapalım, meşgul olduğumuz konuda tohum olabilmek en güzelidir. Yaptığımız işlerde mütebahhir olabilmek bizlere başarının yollarını kolay kılacaktır. Münhasıran mamur düşler, muhkem hayaller yeni pencereler, yeni ufuklar açacaktır elbet. Başarı bir şey olmaksa eğer, olmaların en güzeli insan olmak, vicdanlı olmak ve adam gibi adam derler ya işte tam ondan olmak gerek.
İlkay Coşkun
Gökmavi Dergisi
Sayı 18, Haziran 2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.